قابلیت‌های نمایشی اشعار حافظ برایم اعجاب‌آور است

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

پری صابری گفت:در اجرای نمایش‌هایم و در برخورد با آثار شاعری چون حافظ، متوجه شدم که این اشعار بسیار قابلیت اجرایی و نمایشی دارند و هرچه بیشتر این آثار را مطالعه می‌کنم این قابلیت‌ها برایم اعجاب آورتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار تئاتر ممتاز نیوز؛ امروز شنبه (۲۰ مهر ماه) روز بزرگداشت شاعر بلند آوازه ایرانی حافظ شیرازی است دربارهٔ این سخنور و دیگران بزرگان ادب پارسی در عرصه هنرهای نمایشی آثار بسیاری بروی صحنه رفته است؛پری صابری از جمله کارگردانان پیشکسوت عرصه تئاتر است که در آثارش به ادبیات کلاسیک ایران و اشعار حافظ ، سعدی ، مولانا و دیگران بسیار پرداخته است.

وی دربارهٔ آثارش و بخصوص برخورد با اشعار حافظ به هنرآنلاین گفت: تمام اشعار بزرگان اندیشه ایران قابلیت اجرایی دارند و ما به عنوان کارگردان باید به آنها ساختار هنری ببخشیم.

صابری در ادامه افزود: در اجرای نمایش‌هایم و در برخورد با آثار شاعری چون حافظ، متوجه شدم که این اشعار بسیار قابلیت اجریی و نمایشی دارند و هرچه بیشتر این آثار را مطالعه می‌کنم این قابلیت‌ها برایم اعجاب آورتر می‌شود. چرا که این آثار ساختار قدرتمندی دارند . پرداختن به شاعری مثل حافظ و نمایشی کردن اشعار وی زنده نگه داشتن ادبیات کهن ایرانی است که همچون گنجینه‌ای از گذشتگان برای ما به ارث گذاشته شده است.

انتهای پیام/۵۳


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.