قاتل انگشت بریده دستگیر شد

قاتل فراری که انگشت خود را در درگیری با مقتول از دست داده بود تنها پس از چند روز دستگیر شد.
در روز ۲۵ خرداد سال جاری خانمی با مراجعه به دادسرای ناحیه ۱۶ تهران و تسلیم شکوائیه‌ای اعلام کرد: در ساعت ۲۳:۳۰ روز ۲۴ تیر، فرزندش به اسم حسن ۳۷ ساله با فردی به اسم امیر در منطقه باغ آذری ـ خیابان رحیم زاده درگیر شد که در حین درگیری، از ناحیه سر مورد اصابت چاقو قرار گرفته که پس از انتقال به بیمارستان در روز ۲۹ خرداد فوت می‌کند و قاتل نیز از آن زمان متواری شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و ارجاع پرونده به دادسرای امور جنایی، به دستور روشن، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با ارجاع پرونده کارآگاهان با مراجعه به محل وقوع جنایت به تحقیق از شاهدان درگیری پرداختند. در تحقیقات از شاهدان مشخص شد که قاتل و مقتول هر دو در زمان درگیری از سلاح سرد استفاده کرده که در این میان قاتل نیز از ناحیه انگشت دست چپ خود دچار قطع عضو شده و به کمک برادرش و پس از انتقال به بیمارستان مورد عمل جراعی پیوند عضو از ناحیه انگشت قرار گرفته است؛ مقتول نیز پس از اصابت چاقو و مجروح شدن از ناحیه سر، به بیمارستانی دیگر منتقل و پس از چند روز فوت می‌کند که بنا بر نظریه پزشکی قانونی، علت مرگ وی نیز اصابت جسم تیز به ناحیه مغز و جمجمه اعلام می‌شود.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت متهم اطلاع پیدا کردند که امیر پس از انتقال به بیمارستان، بلافاصله پس از انجام عمل پیوند عضو از بیمارستان متواری و دیگر به محل سکونت خود واقع در منطقه باغ آذری مراجعه نداشته و اعضای خانواده‌‌اش نیز مدعی آن بودند که هیچ اطلاعی از وی ندارند. در شرایطی که اعضای خانواده متهم، در طول تحقیقات جهت دستگیری امیر دائما خود را بی‌اطلاع از وی نشان می‌دادند، اما کارآگاهان اداره دهم با سلسه اقدامات پلیسی خود موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در شهرک طلائیه واقع در منطقه قرچک شدند که بلافاصله نیابت قضایی اخذ و متهم در ساعت ۱۵ روز ۱۸ تیر در داخل مخفیگاهش دستگیر و در همان محل دستگیری به قتل حسن اعتراف کرد. متهم در زمان دستگیری به کارآگاهان عنوان کرد که قصد داشته تا حداکثر ظرف سه روز آینده از طریق مرزهای شمال غرب کشور، به صورت غیرقانونی از کشور خارج و به یکی از کشورهای اروپای متواری شود.

با انتقال متهم به اداره دهم، وی در شرح ماجرای درگیری با مقتول و در خصوص انگیزه خود برای درگیری و ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت: قبل از روز حادثه من و حسن دائما با یکدیگر اختلاف داشتیم و در زمان درگیری نیز شرب خمر کرده و به همین علت هوشیاری کاملی نداشتم. متهم در ادامه اعترافات خود و در تشریح درگیری نیز به کارآگاهان گفت: در روز حادثه با موتورسیکلت به مغازه کبابی متعلق به دایی خود واقع در باغ آذری رفته بودم که حسن را در داخل محل مشاهده کردم؛ پس از مدتی چشم در چشم شدن، مقتول شروع به ناسزا گفتن کرد و چون قبلا نیز چندین بار غرور مرا جلوی دیگران شکسته بود، با یکدیگر درگیر شدیم که ناگهان حسن به سمت ماشین خودش رفت و از داخل آن یک چاقو برداشت؛ همزمان با وی، من نیز به مغازه کبابی دایی خود رفته و دو قبضه چاقو از داخل مغازه برداشته و زیر پیراهن خود پنهان کردم؛ پس از آنکه مجددا بین ما دو نفر درگیری ایجاد شد، حسن چندین ضربه چاقو به بازوی دست راست، سر و دست چپم وارد کرد که یکی از این ضربه‌ها باعث قطع شدن یکی از انگشتانم شد.

وی افزود: من نیز در حالیکه به علت مصرف مشروب در حالت عادی قرار نداشتم، چاقو را به سمت او پرتاب کردم که فکر می‌کنم به سرش اصابت کرد و پس از آن نیز به کمک برادرم به بیمارستان منتقل شده و مورد عمل پیوند انگشت قرار گرفتم که از همان شب و پس از خارج شدن از بیمارستان، متواری شدم تا اینکه اطلاع پیدا کردم که حسن پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است؛ به همین علت قصد داشتم تا به صورت غیرقانونی از کشور خارج شوم که توسط پلیس دستگیر شدم.
۴۵۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.