قاتل خاموش چراغ خانه‌ای را خاموش کرد!

۱۳م اسفند ،

از شواهد و قرائن این اتفاق بر می آید که این شش نفر که قربانی قاتل نامرئی شدند بر اثر نشت مونوکسید کربن از آبگرمکن جان باخته‌اند که این آبگرمکن در زیر زمین منزل به صورت غیر استاندارد نصب شده و دودکش آن نیز از استاندارد لازم برخوردار نبوده است.

ممتازنیوز: مرگ خاموش در اردبیل چراغ خانه یک خانواده ۶ نفره را در اردبیل خاموش کرد.

بر اثر گاز‌گرفتگی صبح امروز شش نفر از هموطنانمان در محله فاطمیه اردبیل در یک واحد مسکونی بر اثر گاز‌گرفتگی جان باختند. قاتل نامرئی که این روزها و در واپسین ایام زمستان به دنبال شکار می‌گردد، این بار در یک محله قدیمی یک زن و پنج مرد را به کام گرفت.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان اردبیل به دنبال برقراری تماس با آتش‌نشانی در خصوص مرگ مشکوک شش نفر در محله فاطمیه اردبیل و نجات آنها به دنبال ایجاد محدودیت در ورود به منزل، کارشناسان ما به محل اعزام شده و بعد از شکستن قفل درب و ورود به منزل مورد نظر ملاحظه کردند که شش نفر بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان باخته‌اند که اجساد آنها به مراکز قانونی ارجاع داده شد.

موسی فتاحی اظهار داشت: ماموران آتش‌نشانی اردبیل جسد یک زن و پنج مرد فوت شده را بر اثر خفگی از طریق مونوکسید کربن از منزل خارج کشیده و به مراجع قضایی تحویل دادند که به نظر می‌رسد یک زن، یک مرد و یک فرزند خانواده به همراه سه میهمان در این گازگرفتگی جان باخته‌اند.

وی با بیان اینکه سبب اتفاق هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است، گفت: ما در تلاش هستیم تا به سرعت بررسی‌های لازم را با کمک مراجع و مراکز ذیربط انجام دهیم تا در این زمینه اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

از شواهد و قرائن این اتفاق بر می آید که این شش نفر که قربانی قاتل نامرئی شدند بر اثر نشت مونوکسید کربن از آبگرمکن جان باخته‌اند که این آبگرمکن در زیر زمین منزل به صورت غیر استاندارد نصب شده و دودکش آن نیز از استاندارد لازم برخوردار نبوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به دنبال این اتفاق تلخ و تاسف‌بار رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل نیز در سخنانی بیان داشت: ما بارها پیشنهاد کرده‌ایم تا خانواده‌ها در استفاده از وسایل گازسوز به ویژه نصب آبگرمکن و بخاری‌های دقت لازم را کنند، اما با این وجود قصور و کوتاهی به حوادث تلخ این چنین منجر شده که شش نفر از یک خانواده دار فانی را وداع گفتند.

محمد جعفر‌زاده ضمن پیشنهاد شهروندان به استفاده بهینه از وسایل گرمازا خاطرنشان کرد: شهروندان به پیشنهاد‌های ایمنی در مورد سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز مونوکسید از دودکش توجه کنند.

وی یادآور شد: گاز مونوکسید کربن گاز بدون رنگ و بو بوده و عمده‌ترین منبع تولید این گاز سوختن ناقص نفت و گاز است، اما اصولاً در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی به ویژه در محیط های در بسته و فاقد اکسیژن ممکن است تولید شود.

فارس


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.