قاسم روانبخش: برخی از اصولگرایان حاضرند برخی اصول را زیر پا بگذارند برای اینکه به قدرت بیشتری برسند

*حزب در تعریف غربی شاخصه‌هایی دارد که در جبهه پایداری این شاخصه‌ها رعایت نمی‌شود چراکه این جبهه یک تشکل است. هر تشکلی حزب نیست اما هر حزبی تشکل است. در حزب هر عضوی ملزم به پذیرفتن نظر حزب است. اگر حزب تصمیم بگیرد از آقای x حمایت کند، اعضای آن حتی اگر مخالف آن فرد باشند باید این کار را انجام دهند و برای او تبلیغ کنند. اما در تشکل اسلامی آنچه ملاک است حجت شرعی است. اگر تصمیم تشکل برای عضو حجت شرعی داشت، فرد از آن پیروی می‌کند و اگر نداشت، مجبور به پیروی از تصمیم تشکل نیست.

* من مخالف این هستم که چند نفر در یک حزب بنشینند و تصمیم بگیرند و بگویند بقیه باید بنا بر تصمیم ما عمل کنند. آنها نمی‌توانند برای بقیه اعضا تکلیف تعیین کنند.

* حزب که قرار نیست جواب خدا را بدهد. بنابراین تا به حجت شرعی نرسم، نمی‌توانم برای کسی تبلیغ کنم یا به او رای بدهم. اما در تشکل اسلامی اعضا، مجمع عمومی، دبیرکل و شورای مرکزی وجود دارند و غالبا در تشکل اسلامی چنین است که اعضا با جمع بندی شورای مرکزی تقریبا به توافق می رسند و بحث من این است که حزب صلاحیت تعیین تکلیف شرعی ندارد. در واقع تشکل اسلامی مثل جبهه پایداری یک حزب است منهای انسجام حزبی که اعضا ملتزم به اجرای تصمیمات شورای مرکزی حزب باشند.

*مرامنامه جبهه پایداری در حال اتمام است و به زودی منتشر می‌شود ولی برنامه ما این است که هرکس تفکر جبهه پایداری را قبول داشته باشد، می‌تواند خودش را طرفدار و همفکر مجموعه بداند. ما هم توانایی‌ مالی این را نداریم که دفتری بزنیم و عضوگیری کنیم و هم اینکه این ساز و کارها خیلی سنگین است. فعلا چنین روالی نداریم.

*حزبی را که از غرب آمده با شاخصه‌هایی که گفتم قبول نداریم. حضرت آقا هم فرمودند که حزب با ساز و کاری که از غرب آمده مورد پذیرش ما نیست. اما تشکل چیز مطلوبی است.

*مقام معظم رهبری هدفش از قدرت نفس قدرت نیست بلکه حاکم کردن ارزش‌های اسلامی است.

* امروز برخی از اصولگرایانی که به مجلس یا جاهای دیگر راه پیدا کرد‌ه‌اند، حاضرند برخی اصول را زیر پا بگذارند برای اینکه به قدرت بیشتری برسند.

*وقتی آقای خاتمی می‌گوید تنها راه پیشرفت از غرب می‌گذرد و خرد و منش ما باید غربی شود، چه انتظاری دارید از این آنها که بیایند راجع به بانکداری اسلامی و حزب اسلامی و بیمه اسلامی و… فکر کنند.

/۲۷۲۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.