قاشق دهان خود را وارد غذا یا دهان کودک نکنید

مادر یا افرادی که از کودک مراقبت می کنند نباید قاشق دهان خود را وارد غذا یا دهان کودک کنند زیرا باعث انتقال انواع میکروب ها و عوامل پوسیدگی زا به دهان کودک می شود.

به گزارش وب دا، مدیر گروه کودکان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ والدین بهتر است با روییدن اولین دندان به داندانپزشک مراجعه کنند تا با توجه به شرایط شیرخوار، والدین برای پیشگیری از پوسیدگی احتمالی راهنمایی شوند.

دکتر مجتبی وحید گلپایگانی افزود: بعضی از نوزادان هنگام تولد یک یا دو دندان در دهان خود دارند که اگر این دندان ها، محکم و سفت هستند لازم نیست از دهان شیرخوار خارج شوند.

وی ادامه داد: اگر دندان ها به علت تیز بودن باعث ناراحتی مادر می شوند بهتر است بعد از چند روز اول تولد که وضعیت سیستم ایمنی نوزاد بهتر شد این دندان ها را از دهان خارج کرد.

دکتر گلپایگانی تصریح کرد: اگر دندان ها در جای خود محکم نباشند، احتمال کنده شدن و خفگی نوزاد وجود دارد که باید هر چه سریعتر به یک اورژانس دندانپزشکی مراجعه کرده و دندان خارج شود.

رییس انجمن دندانپزشکی کودکان با تأکید بر این که قبل از رویش دندان ها نیز مراقبت های خاص لازم است، گفت:‌ به رغم این که در این دوران هنوز دندانی وجود ندارد باید به شدت بهداشت را رعایت کرد تا عوامل قارچی و میکروبی باعث ایجاد بیماری دهان شیرخوار نشود.

وی ادامه داد: مادر باید دهان شیرخوار را مرتب بررسی کند تا هر تغییر غیر عادی را زود متوجه شود.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.