قاضی دادگاه تجدید نظر: قانون مجازات بزهکاران فضای مجازی، بازدارندگی بالایی دارد

خبرگزاری آریا- قاضی دادگاه تجدید نظر با اشاره به اینکه پلیس فتا یکی از شاخص‌ترین پلس‌های ایران است، گفت: این پلیس به دلیل جوان بودن، نیاز به همکاری و عنایت بیشتری از سوی مجلس دارد که امیدواریم در آینده نزدیک این پلیس تقویت شود.

به گزارش خبرنگار انتظامی آریا، قاضی “خلیل حیات مقدم”، گفت: قانون مربوط به استفاده کنندگان از فضای مجازی و تخلفات اینترنتی اخیرا به تصویب رسید که در آن مصادیق قانون مجازات اسلامی لحاظ شده است.

وی ادامه داد: تخلفاتی که در فضای مجازی به وقوع می‌پیوندد در قانون لحاظ شده و در آن نوع تخلفات هیچ تفاوتی با جرایم رخ داده در سطح جامعه وجود ندارد.

این قاضی دادگاه تجدید نظر بیان داشت:‌قانون تصویب شده در کنار حضور پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات از باز دارندگی کافی برخوردار بوده و تا کنون توانسته تا حدود زیادی از میزان جرایم در این فضا بکاهد هر چند که ما هنوز برای مقابله با این پدیده راه زیادی را در پیش داریم.

حیات مقدم بیان داشت: قوانین برخورد با تخلفات اینترنتی اقتباس شده از قوانین دیگر کشورهای پیشرفته و آمیخته قوانین عرف و موجود در کشور ما است.

وی اظهار داشت:‌ جرایم اینترنتی در ایران نوپا هستند و به پیشرفتگی و پیشرفتگی و پیچیدگی جرایمی که در کشورهای آمریکایی و اروپایی به وقوع می‌ پیوندد نیست اما با این حال راه اندازی پلیس فتا توانسته در سطح گسترده ای جرایم را کنترل کند .

این مقام مسئول در خاتمه گفت : پلیس سایبر ما پلیسی ورزیده و توانمند است که پرونده‌های امنیتی بزرگی را تا کنون به پایان رسانده این در شرایطی است که باید امکانات بیشتری را به این پلیس اختصاص داد و در تجهیز آن بودجه بیشتری را صرف کرد که لازمه آن عنایت ویژه مجلس است.

گفتنی است، در ماه آینده همزمان با برگزاری نمایشگاه رسانه‌ای دیجیتال ، پلیس فتا در این نمایشگاه حضور یافته و با دعوت از کارشناسان انتظامی و اجتماعی به سوالات مردم و چالش‌های امنیتی پیش آمده برای آنان پاسخ خواهد گفت؛ شهروندان محترم جهت اطلاعات بیش تر می توانند به سایت پلیس فتا ناجا مراجعه کنند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.