قاضی زاده: موزه هنرستان هنرهای زیبا راه اندازی می گردد

۱۷اردیبهشت،

به گفته مدیر کل ارشاد استان تهران؛ بزودی موزه هنرستان هنرهای زیبا راه اندازی می گردد تا آثاری که در تجلیل از استادان این هنرستان ها ساخته می گردد در این موزه نگهداری شود.

به گزارش خبرنگارتجسمی هنرآنلاین؛ شب دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه هتل المیپک تهران که همواره میزبان ورزشکاران است این بارمیزبان خانواده بزرگ هنرآموزان هنرستان های تجسمی و موسیقی دختران وپسران بود. همه آمده بودند تا از مقام مدرسان هنری تجلیل کنند.

همزمان با برپایی مراسم روز معلم که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران در هتل المپیک برگزار شد؛ جعفر نجیبی پرتره اکبر نیکان‌پور را با گل ساخت و مرتضی یزدی نیز پرتره او را با تکنیک اکرولیک در مقابل چشم حاضران در این مراسم کشید.

دراین مراسم گروه حنانه به سرپرستی کامران همت پور نیز به اجرای موسیقی سنتی و محلی پرداخت. در این اجرا حسن فدایی نیا با کمانچه، حسن خدایی‌نیا با کمانچه، ناصر کاوه با عود، دیوان و تنبور فرید قاسمی، دف و دهل و تنبک ، آهو ایرانی با تنبور و عود، دف و تنبور، آسیه احمدی و سیروس ملکی به عنوان خواننده همراهی داشتند.

همچنین در این مراسم از احمد رویایی رئیس هنرستان هنرهای زیبا پسران، پریسا زهتابیان رئیس هنرستان هنرهای زیبا دختران، مصطفی نصیری رئیس هنرستان کمال الملک، سیمین محمدپور رئیس هنرستان موسیقی دختران و هماایون مهمان پرست رئیس هنرستان موسیقی پسران توسط احسان قاضی زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد استان تهران، علی پناه مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد.

احسان قاضی زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن ارج نهادن به مقام گفت و یادی از استاد مرتضی مطهری گفت: دو اثری که توسط جعفر نجیبی و مرتضی یزدیان از چهره اکبر نیکان پور در جریان برپایی مراسم روز معلم ساخته و کشیده شد؛ از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران خریداری می گردد و این دو اثر در موزه هنرستان هنرهای زیبا که راه اندازی شد نگهداری خواهد شد.

وی افزود: سال قبل نیزپرتره عباس مشهدی زاده ساخته شد که این پرتره نیز خریداری شد و تا زمانی که من در این سمت باشم و توان این را داشته باشم که بتوانم از مقام شامخ استادان موسیقی و تجسمی تجلیل کنم، هرساله با برپایی این مراسم و ساخت پرتره استادان به گنجینه هنرستان هنرهای زیبا افزوده خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که اداره فرهنگ و ارشاد استان تهران در سال ۹۱ از بودجه و امکانات کمی در بخش هنرستان برخوردار بود گفت: اما این موضوع سبب نشد که خللی در جریان برگزاری برنامه های این هنرستان ها رخ دهد و ما سال قبل توانستیم نمایشگاه ۶۰ سالگی هنرستان هنرهای زیبا را برپا کنیم که این نمایشگاه اهمیت بالایی برخوردار است و با برپایی آن آثار ارزشمندی از گنجینه هنرستان هنرهای زیبا و موزه معاصر تهران به نمایش گذاشته شد.

رئیس اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد استان تهران ابراز امیدواری کرد که در سال جاری بتوانند شرایط بهتری را برای هنرستان های تحت پوشش این نهاد را فراهم کنند.

جعفر نجیبی دربارهٔ مجسمه ای که ازاکبر نیکان پور ساخت گفت: اکبرنیکان پور یکی از دوستان دوران دانشکده من است که از دوران جوانی بخش عمده از وقت اش را صرف آموزش هنر تصویری گذاشته است. او با توجه به زندگی هنرمندانه و منش انسانی که دارد، هنرمندانه نیز زندگی می کند.

وی افزود: من با توجه به شناختی که از اکبر نیکان پور دارم دراین زمان دو ساعته یک مجسمه اکسپرسیونیستی از او ساختم و امیداورم این مجسمه بزودی قالب گیری شود.

به گفته نجیبی باید شرایطی فراهم شود که از هنرمندان بزرگ مان در زمان زیست شان تجلیل کنیم و قدر آنها را بدانیم تا برپایی چنین مراسم های تاثیری بر فعالیت های هنری شان داشته باشد.

این مجسمه ساز افزود: البته باید این سنت جا نیفتد که هنرمندان تجسمی برای تجلیل از مقام هنرمندان تنها پرتره هنرمندان تجسمی را بسازند و من امیدوارم شرایطی فراهم شود که من پرتره استاد موسیقی دان و یا تئاتر ایران را بسازم.

مرتضی یزدانیان از هنرآموزان هنرستان هنهای زیبای پسران که در این مراسم پرتره احمد نیکان پور را کشید گفت : کشیدن پرتره استاد نیکان پور با شناختی که از شخصیت و چهره وی داشتم کار دشواری نبود. اما برای کشیدن این پرتره ایده خاصی نداشتم و این طرح به صورت خود جوش شکل گرفت.

همچنین در جریان برپایی این مراسم از تعدادی هنرآموزان هنرستان های موسیقی دختران و پسران و هنرستان هنرهای زیبا پسران و هنرستان هنرهای زیبا دختران تجلیل شد.

محمد حسین ظهوریان،سعید علی روبند و اکرم افضلی ازهنرستان کمال الملک ،مهرنوش ظهوریان و ماندانا دواوودی از هنرستان تجسمی دختران، محمد رضا فیاض و مژگان باژوند از هنرستان موسقی دختران و نادر سینکی و فرزاد شه بندی از هنرستاند موسیقی پسران و محمد رضا فیروزه ای و محمد جمال متشرعی از هنرستان هنرهای زیبا پسران تقدیر شدند.

در سال های اخیر ادراه کل فرهنگ و ارشاد استان تهران در ایام روز معلم اقدام به برگزاری روز معلم می کند و در این مراسم از هنرآموزان هنرستان های موسیقی و تجسمی که زیر نظر این اداره فعالیت می کنند؛ تجلیل می کند.

مراسم بزرگداشت روز معلم دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰ الی ۲۳ به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران در هتل المپیک تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

۳۲/۳۲
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.