قالیباف: حوصله حرف اضافی و گفتار درمانی ندارم

‘محمد باقر قالیباف’ روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پل صدر و تونل نیایش در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه نگرش کلی شهردار تهران به اصحاب رسانه چیست و آیا به خبرنگاران اعتماد لازم را دارید یا خیر؟ اظهار داشت: زمانی که در ناجا بودم اولین فردی که فضا را برای پرسش و پاسخ خبرنگاران باز گذاشته بود من بودم؛ من پاسخگوی خبرنگاران در همه حال بوده و خواهم بود.

شهردار تهران گفت: حرف اضافی بلد نیستم بزنم، بگذارید کارم را بکنم، من مخلص خبرنگاران هستم و به سووالات همه آنان پاسخ می دهم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محور پرسش اغلب خبرنگار از شهردار تهران در مراسم بازدید از تونل نیایش و پل صدر که امروز – دوشنبه -برگزار شد برگرفته از یادداشت روز گذشته ایرنا با عنوان ‘مصاحبه با شهردار تهران ممنوع’ بود که این یادداشت سبب برانگیخته شدن سووالات ذهن خبرنگاران و پرسش و پاسخ امروز آنان با قالیباف در این باره شد.

**‌ درآمد مالی شهرداری شفاف است

شهردار تهران در ادامه این مصاحبه اعلام کرد: درآمد مالی شهرداری تهران شفاف است و آنهایی که می گویند شفاف نیست، حتما چشمانشان تار است.

قالیباف در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا که پرسید؛ چرا شفاف سازی لازم درباره درآمدهای مالی شهرداری ارایه نمی شود و چرا مستندات جامع در این خصوص در اختیار خبرنگاران قرار نمی گیرد؟ اظهار داشت: در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اعلام کردم که تا سال ۸۴ حسابرسان شهرداری تهران وضعیت مالی شهرداری را همواره غیرقابل حسابرسی اعلام می کردند؛ اما امروز شهرداری تهران در زمینه حسابرسی مالی در مقایسه با سایر کلان شهرها منحصر به فرد عمل می کند و وضعیت حسابرسی اش کاملا شفاف است.

وی اضافه کرد: هر شهروندی می تواند براحتی با مراجعه به سایت شهرداری گزارش های مالی شهرداری را مشاهده کند.

قالیباف گفت: شهرداری را در شیشه ای شفاف قرار داده ایم تا همگان قادر باشند ببینند و امروز شفافیت مالی در شهرداری تهران وجود دارد.

این درحالی است که دستگاه های دولتی همچون وزارت کشور، سازمان دهیاریها و شهرداری ها و استانداری تهران متفق القول به سرباز زدن شهرداری تهران در ارایه مستند جامعی از درآمد مالی به دولت اذعان دارند.

علاوه بر این مسوولان شهرداری تهران در همه محافل و نشست های خود با خبرنگاران بجای ارایه آمار درآمدهای مالی خود به خبرنگاران جهت آگاه سازی بیشتر، همواره از پرداخت نشدن بودجه شهرداری توسط دولت گلایه دارند و این نکته را مرتبا به خبرنگاران گوشزد می کنند.

** به وعده هایم عمل می کنم

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود وعده داد که تا پایان دوره تصدی اش در شهرداری تهران به همه وعده هایش در پایتخت جامه عمل بپوشاند.

قالیباف در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایرنا مبنی براینکه آیا تا پایان دوره مسئولیت تان در شهرداری به وعده هایتان عمل خواهید کرد و این وعده ها محقق خواهند شد یا خیر؟ گفت: تابه حال وعده ای نداده ام که عمل نکرده باشم، همه آنها محقق شده اند.

شهردار تهران افزود: زمانی که احداث پل دو طبقه صدر را کلنگ زدیم خیلی ها با نگرانی به روز شمار بهره برداری آن که ۳۶۶ روز بود می نگریستند اما امروز شاهد پیشرفت کار در این پروژه هستند.

قالیباف تاکید کرد: به قوه الهی همه وعده هایم را به سرانجام خواهم رساند.

این درحالی است که طی هفت سال تصدی قالیباف در پست شهردار تهران، بارها شاهد خلف وعده های شهرداری پایتخت همچون تاخیر افتتاح ایستگاه متروی تجریش یا افتتاح نشدن ایستگاه متروی آزادی(خط ۴) و … در پایتخت بوده ایم. اینکه آیا شهردار تهران با ادعاهای جدید خود به وعده هایش تا پایان دوره تصدی در شهرداری تهران عمل خواهد کرد یا خیر خود پرسشی است که ذهن همگان را به خود مشغول داشته است.

یکی از مهمترین وعده های شهردار تهران که بارها بر آن تاکید کرده است تکمیل بزرگراههای متعدد شهری در دست احداث پایتخت است. باید منتظر باشیم تا ببینیم آیا این مهم نیز محقق خواهد شد یاخیر؟

تهرام/ ۹۱۳۶/۱۵۵۶/ ۱۵۳۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۷۲۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.