قالیباف: خون شهید سلیمانی جریان خودباخته غرب زده را رسوا می کند

رییس مجلس شورای اسلامی پس از جلسه غیرعلنی مجلس در مورد فایل صوتی وزیر خارجه و مذاکرات وین اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی وظیفه خود می داند نسبت به برخورد با عوامل و مقصرین اقدامات نسنجیده اخیر پیگیری های لازم را به انجام رساند و از ظرفیت های قانونی خود در این مساله استفاده کند.

به گزارش ممتازنیوز، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در مورد مذاکرات وین گفت: این روزها مذاکرات بین ایران و ۱+۴ همراه با فراز و نشیب‌های زیادی در جریان است. یک روز اخبار پیشرفت مذاکرات و روز دیگر، خبرهای بروز اختلافات منتشر می‌شود. همه این‌ها نشان‌دهنده جدی بودن مذاکرات است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» اظهار کرد: این قانون باعث باز شدن قفل‌های صنعت هسته‌ای شده و ظرفیت‌های لازم جهت مذاکرات را برای تیم مذاکره‌کننده فراهم آورد. همین ظرفیت‌ها محور بده بستان‌ها در مذاکرات جاری قرار گرفته تا به پشتوانه این قدرت‌آفرینی امکان تأمین و تضمین منافع مردم فراهم شود.

قالیباف با بیان اینکه به دنبال رفع کامل، عملی و فوری همه تحریم‌ها هستیم، تأکید کرد: صدای واحد مسئولین جمهوری اسلامی که تحت مدیریت هوشمندانه رهبر ایجاد شده، نقش مهمی در جلوگیری از زیاده‌خواهی‌های دشمن داشته است. حفظ این اتحاد تا رسیدن به نتیجه نهایی ضروری است. اگر همه تحریم‌ها به طور کامل برداشته شود و اثرات اقتصادی آن نیز به صورت عملی راستی‌آزمایی شود، نباید حتی یک ساعت در موافقت با تعهداتی که ایران در برجام پذیرفته است، تأخیر کرد.

وی ادامه داد: دشمنان ایران بدانند مردم ما علی‌رغم تلاش برای رفع تحریم‌ها، هرگز منتظر آنان نخواهند بود. ابتکار عمل در دست ایران است بنابراین از آنها می‌خواهیم با انجام کامل تعهدات خود، بیشتر از این در رفع کامل تحریم‌ها تعلل نکنند زیرا با گذشت زمان، هزینه آنها برای بازگشت به تحریم‌ها سنگین‌تر خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد فایل صوتی اخیر محمد جواد ظریف گفت: موضوع بعدی که لازم است علی‌رغم موضع گیری‌های قبلی از تریبون مجلس نیز به آن اشاره کنم درباره برخی صحبت‌ها علیه قهرمان ملی ایران و دوگانه سازی غیرکارشناسی از قدرت میدانی و دیپلماسی است. این دوگانه سازی ضد منافع ملی است.

قالیباف تصریح کرد: بدون قدرت میدان، دیپلماسی توانی برای موفقیت ندارد و بدون قدرت دیپلماسی، میدان هرگز به اهداف خود برای تأمین منافع ملی دست نخواهد یافت، این همان مجاهدت هوشمندانه‌ای است که حاج قاسم سلیمانی در منطقه با هم افزایی قدرت میدانی و دیپلماسی توطئه دشمنان را خنثی کرد و قدرت عظیمی برای دیپلماسی به وجود آورد.

رئیس مجلس یازدهم با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی و اتفاقات پس از شهادت شهید بهشتی گفت: در روزهای اول پس از شهادت حاج قاسم گفته بودم همان طور که شهادت شهید بهشتی ریشه منافقان را کَند و خطر جریان نفاق را از انقلاب دور کرد، خون شهید سلیمانی نیز جریان خودباخته غرب زده را رسوا می‌کند ریشه آنها را می‌خشکاند. امروز آثار این اتفاق عظیم را می‌بینیم و مطمئن هستیم خون شهید سلیمانی تأثیراتی تاریخ ساز در مسیر پیشبرد آرمان‌های انقلاب خواهد داشت.

بگفته رئیس یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی «مجلس وظیفه خود می‌داند نسبت به برخورد با عوامل بعضی اقدامات نسنجیده اخیر، پیگیری‌های لازم را انجام دهد و از ظرفیت‌های قانونی خود استفاده کند.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: ضروری است که برای انجام انتخاباتی پرشور زمینه سازی شود هدف ما رسیدن به مشارکت حداکثری همراه با مسائل ملی است. لازم می دانیم به مردم ایران یادآور شوم که حضور آگاهانه و پرشور آنها در عرصه انتخابات راه حل مشکلات کشور و خواسته تمام دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی است. امیدوارم شاهد رقابتی جدی و سالم بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا باشیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.