قانون‌گذاران آلمانی خواستار موضع‌گیری در قبال حقوق بشر روسیه شدند

۲۰ آبان ،

قانونگذاران آلمانی از وقت بازگشت رئیس‌جمهوری روسیه به کاخ کرملین در ماه مه سال جاری میلادی نسبت به وضعیت حقوق بشر در این کشور اخطار داده و به صدراعظم آلمان تاکید کرده‌اند تا در مسافرتش به مسکو در هفته جاری، این کشور را تحت فشار قرار دهد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، احزاب ائتلاف راست میانه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در یک پیشنهاد از دولت برلین خواستند تا برای دموکراسی قوی‌تر و اجرای قانون در روسیه اقدامی صورت داده و همچنین برای کمک به مخالفان پوتین از جمله اعضای زندانی شده گروه “دختران شورشی” مخالف با پوتین تلاش کنند.

اگرچه این پیشنهاد از سوی پارلمان آلمان یک اقدام اجباری نیست اما فشارها را بر صدراعظم این کشور افزایش می‌دهد تا نسبت به روسیه که روابط بسیار نزدیکی با آلمان دارد، موضع سخت‌گیرانه‌تری بگیرد و البته این اقدام می‌تواند به روابط نه چندان خوب صدراعظم آلمان با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه لطمه وارد کند.

آندریاس شوکنهوف، یکی از قانونگذاران حزب دموکرات مسیحی مرکل و هماهنگ‌کننده روابط داخلی روسیه و آلمان به پارلمان این کشور گفت: روسیه از هفتم ماه مه سال جاری میلادی اقدامات قانونی و قضایی اتخاذ کرده است. این اقدامات با هدف کنترل شهروندان فعال، ممنوع کردن تعهدات انتقادی و ایجاد یک روند رویارویی با انتقادهای دولت صورت گرفته‌اند.

ولادیمیر پوتین در هفتم ماه مه سال جاری میلادی رسما بعنوان رئیس‌جمهوری روسیه سوگند یاد کرد تا به مقامی که پس از چهار سال نخست وزیری، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ میلادی در دست داشت، بازگردد و از آن وقت به سرکوب مخالفان دست زده است.

این قانونگذار حزب دموکرات مسیحی مرکل و هماهنگ‌کننده روابط داخلی روسیه و آلمان گفت: معیارهای دموکراسی تغییر کرده‌اند، در اجرای قانون خلل ایجاد شده‌ و به تمایلات سرکوبگرانه اهمیت داده شده است. این امر سبب نگرانی ما شده است.

وی افزود، پیش از منزوی کردن مسکو، آلمان قصد داشت تا روابطش را با این کشور افزایش دهد.

صدراعظم آلمان ۱۶ نوامبر سال جاری میلادی (۲۶ آبان) پیش از آنکه گروه بزرگی از وزیران روسی و آلمانی درخصوص روابط تجاری و تبادلات انرژی با یکدیگر گفتگو کنند، مذاکراتی را با رئیس‌جمهوری روسیه خواهد داشت.

آلمان یکی از صادرکنندگان مهم محصولات به روسیه محسوب می‌شود و برای تامین بخش اعظمی از نیازهای انرژی خود به نفت و گاز روسیه وابسته است.

دیدار صدراعظم آلمان با رئیس‌جمهور روسیه با پایان مذاکرات پطرزبورگ مصادف است. مذاکرات پطرزبورگ یک کنفرانس سالیانه است که در آن بازرگانان، قانونگذاران و سازمان‌های داخلی آلمان و روسیه در خصوص روابط و حوزه‌هایشان برای توسعه با یکدیگر به گفتگو می‌پردازند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.