قانون اجازه افزایش سرمایه و سهام ایران دربانک ترمیم و توسعه ابلاغ شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، قانون اجازه افزایش سرمایه و سهام ایران در بانک بین‌المللی ترمیم و توسعه (IBRD) و مؤسسه توسعه بین‌المللی که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده است، از سوی رئیس جمهوری برای اجرا ابلاغ شد.

براساس ماده واحده این قانون، به دولت اجازه داده می‌شود به منظور حفظ قدرت رأی و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در بانک بین‌المللی ترمیم و توسعه نسبت به افزایش سرمایه ایران در چارچوب افزایش سرمایه عمومی و موردی در مجموع به ارزش ۷۸ ‌میلیون و ۵۱هزار دلار آمریکا براساس جدول پرداختها طی سالهـای تا ۱۳۹۵ اقدام کند.

همچنین به دولت اجازه داده می‌شود که ضمن مشارکت در برنامه افزایش سرمایه مؤسسه توسعه بین‌المللی، نسبت به پذیره ‌نویسی سـهام مؤسسه مزبور برای دوره‌های ۵ تا ۱۶ در مجموع به ارزش ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزاردلار آمریکا براساس جدول پرداختها طی سالهای الی ۱۳۹۹ هجری شمسی اقدام کند.

براساس این قانون، بانک مرکزی موظف است، از محل منابع داخلی خود مبالغ یاد شده را تأمین و مبالغ پرداختی را در دفاتر قانونی خود به حساب سهمیه و سهام ایران در مؤسسات بین‌المللی منظور کند.

اقتصام**۱۰۷۰**۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۵۲۳۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.