قانون اساسی سازوکار اختلاف قوا را پیش‌بینی نموده است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

سخنگوی قوه قضائیه درباره نامه‌نگاری‌های روسای قوای مجریه و قضائیه درخصوص بازدید از زندان اوین و مصلحت ندانستن آن افزود: در قانون اساسی وظایف همه روشن شده است.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر،  محسنی اژه‌ای در حاشیه هفتمین همایش  دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها در جمع خبرنگاران گفت: اگر مسائل را در حد خود ببینیم، برخورد با آن راحت تر خواهد بود.
وی گفت: وظایف سران قوا، دستگاه‌ها و نهادها در اصول قانون اساسی مشخص شده و اگر اختلافی در میان سران قوا باشد، سازوکارش نیز در همین قانون پیش‌بینی شده است.
محسنی اژه‌ای گفت: اگر اختلاف برداشت از یک اصل یا اصول قانون اساسی باشد، باز هم راهکار آن پیش‌بینی شده است.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: نباید موضوع را در وادی دیگری ببریم، چرا که روسای قوای مجریه و قضائیه و مسئولان دیگر، iبه قانون اساسی ملتزمند.
محسنی اژه‌ای با بیان اینکه نباید موضوع را بزرگ، سنگین و اختلاف بین قوا مطرح نمود، گفت:  ممکن است بر سر چند اصل از قانون اساسی اختلاف باشد، که طبیعی است.
وی افزود: اگر اختلاف برداشت در خصوص اصل یا اصولی از قانون اساسی پیش آید، طبعا مجری آن اصل، طبق نظر خود عمل خواهد نمود و در صورت اختلاف، آن اختلاف iبه مرجع مربوط برای مشخص شدن راهکار محول می‌شود.
محسنی اژه‌ای گفت: اگر کسی از یک اصل از قانون اساسی برداشت کند که اختیارات من این میزان است و فرد دیگری نظرش خلاف این باشد، اختلاف پیش خواهد آمد و قانون اساسی مرجع تفسیر و رفع اختلاف را شورای نگهبان دانسته است که هر تفسیری شود، همه باید عمل نمایند.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: شورای نگهبان اصل ۱۱۳ قانون اساسی را تفسیر نموده است و باید iبه نظر این شورا عمل نمود.

صدور کیفرخواست اخلالگران بازار سکه و ارز، iبه سریعی

سخنگوی قوه قضائیه گفت: بزودی، کیفرخواست بعضی از اشخاص دستگیر شده در خصوص اخلال در بازار سکه و ارز صادر می گردد.
محسنی اژه ای در پاسخ iبه سؤال خبرنگاری در خصوص اینکه فقط ۱۰ درصد گرانی بازار سکه و ارز iبه اخلالگران مربوط می گردد و ۹۰ درصد دیگر iبه سوء مدیریت و نبود برنامه ریزی صحیح مربوط است، افزود: در مورد درصد، اطلاعات ریزی ندارم.
وی گفت: آنچه مسلم است این است که اخلال در بازار سکه و ارز، مربوط iبه یک عامل نمی باش، بلکه عوامل متعددی دارد، که یک عامل آن اخلال است.
محسنی اژه ای افزود: آن بخش که مربوط iبه اخلال می گردد در صورتی که عوامل امنیتی و انتظامی و یا دادستانها آن را کشف نمایند، دستگاه قضایی با آن برخورد خواهد نمود و حتی مجازات سنگینی برای آن پیش بینی شده است.
محسنی اژه ای با بیان اینکه پرونده دستگیر شدگان در زمینه اخلال در بازار سکه و ارز در حال بررسی است، گفت: این اشخاص با هم متفاوتند چرا که اخلال بعضی ممکن است در جهتی ضربه iبه نظام باشد، اما عده ای دیگر در این حد نباشد.
وی گفت: هنوز کیفرخواستی برای دستگیرشدگان صادر نشده است، اما iبه سریعی در خصوص بعضی از این اشخاص صادر خواهد شد.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.