قانون تک شغله شدن پزشکان باید با انعطاف اجرا شود

اسفند ۱۴۰۲
ممتاز نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: قانون تک شغله شدن پزشکان را به سبب فراهم نشدن زیرساخت‌ها نتوانستیم اجرا کنیم و اگر قرار باشد این برنامه با انعطاف اجرا شود باید ابتدا شرایط و زیر ساخت‌های آن را فراهم کنیم.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ علی‌اصغر پیوندی صبح امروز در حاشیه همایش کنترل بین‌المللی بیماری‌های ریوی در مورد تک شغله شدن پزشکان گفت: تک شغله شدن پزشکان مصوبه‌ای است که جزء مصوبات برنامه پنجم توسعه است که باید اجرایی شود.

وی ادامه داد: اما این برنامه را پس از گذشت دو سال به سبب فراهم نشدن زیرساخت‌ها نتوانستیم اجرایی کنیم و اگر قرار باشد این برنامه با انعطاف اجرا شود باید ابتدا شرایط و زیر ساخت‌های آن را فراهم کنیم.

وی در مورد وضعیت خوابگاه‌های دانشجویان گفت: برای دانشجویان ورودی تازه مشکل خوابگاه نداریم مشکل بیشتر مربوط به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به ویژه دانشجویان دکتر در ورودی‌های قبلی است.

پیوندی گفت: البته ما در دفترچه کنکور اعلام کرده بودیم که برای این دانشجویان امکان فراهم شدن خوابگاه را نداریم.با این وجود هم اکنون که تمام ظرفیت‌ها پر شده است با استفاده از ظرفیت‌ نمازخانه‌ها و سالن‌های ورزشی، امکان اسکان موقت را برای دانشجویان فراهم کرده‌ایم و امیدواریم با همکاری بانک رفاه بتوانیم مشکل کمبود خوابگاه را برای این دانشجویان حل کنیم.

در این کنگره از سه تن از پیشکسوتان عرصه بیماری‌های ریه تقدیر شد. فرخ سعیدی، طباطبایی و واحد در حوزه بیماری‌های تنفسی و بهبود روش درمانی سل و بیماری‌های مزمن تنفسی برای ارائه آموزش برتر به دانشجویان مورد تقدیر قرار گرفتند که البته هدایای آنها که مجموع کتاب‌های ایران‌شناسی بود به سبب وزن بالایشان در سالن به آنها داده نشد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.