قانون در موضوع نقل و انتقال خودرو فصل‌الخطاب است

۲۷فروردین۱۳،

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جمع خبرنگاران:

قانون در موضوع نقل و انتقال خودرو فصل‌الخطاب است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به این مطلب که در موضوع نقل و انتقال خودرو قانون فصل‌الخطاب است گفت: براساس قانون دفاتر اسناد رسمی مسئول نقل و انتقال می باشند.

به گزارش پایگا اطلاع رسانی «ممتاز» به نقل ازفارس، یکی از خبرنگاران از معاون قوه قضائیه دربارهٔ بلاتکلیفی مردم نسبت به نقل و انتقال خودرو و الزام یا غیر الزامی بودن آن پرسید که تویسرکانی گفت: قانون تکلیف همه ما را در این زمینه روشن کرده است و من از بعضی از عزیزانی که در این رابطه به حواشی می‌پردازند تعجب می‌کنم.

وی گفت: براساس قانون وظیفه نقل و انتقال به عهده دفاتر ثبت اسناد است که از ۱۰۰ سال قبل هم این کار به عهده آن‌ها بوده و به خوبی این مسئولیت را انجام می‌دهد.

رئیس سازمان ثبت اسناد  کشور گفت: اینکه ما یک مرجعی که وظیفه انتظامی دارد را مسئول نقل و انتقال خودرو کنیم امری ناصحیح است و این در حالی است که عزیزان ما در نیروی انتظامی پیش از این اظهار رضایت می‌کردند از اینکه موفق شدند بعضی از کارهای اداری نظیر صدور گذرنامه را برون‌سپاری کنند حالا متأسفانه می‌بینیم که بعضی از عزیزان به دنبال گرفتن مسئولیت نقل و انتقال خودرو می باشند.

تویسرکانی گفت: براساس قانون به صورت کاملا روشن مشخص شده که وظیفه این کار به عهده کیست و اگر کسی که حقوقدان است به قانون مراجعه کند به شکل شفاف پاسخ ابهامات خود را می‌گیرد و اگر هم نتوانست پاسخ ابهامات خود را بگیرد تنها مرجع سالم برای رفع این ابهام، مجلس است.

معاون قوه قضائیه با اشاره به این نکته که مصلحت نیست که در کشور شبهه ایجاد کرده و تردید در دل مردم راه دهیم گفت: هر چقدر ثبت رسمی را توسعه بدهیم قاعدتا از هزینه‌های بعدی که همانا تشکیل پرونده‌های قضایی است جلوگیری کردیم.

وی گفت: اخیرا خود وزیر دادگستری هم دربارهٔ این موضوع اظهار نظری کردند که به درستی وظیفه نقل و انتقال خودرو را بر عهده دفاتر اسناد رسمی گذاشتند در ماده ۲۹ قانون اخذ جرایم هم نقل و انتقال به عهده دفاتر اسناد رسمی گذاشته شده است.

یکی از خبرنگاران خطاب به تویسرکانی گفت: به نظر شما اگر قانون این قدر شفاف است چرا نیروی انتظامی باز هم حرف خودش را تکرار می‌کند و می‌گوید مردم نیازی به نقل و انتقال ندارند.

معاون قوه قضائیه گفت: اینکه چرا برخلاف شفافیت موضوع باز هم نیروی انتظامی بر مواضع خودش تأکید می‌کند مطلبی است که باید از آنها پرسیده شود.

وی گفت: آن زمان که این موضوع در مجلس بحث شد خاطرم هست که نظر کانون سردفتران ۱۶۰ رای آورد و نظر نیروی انتظامی تنها ۶۰ رای با این حساب باید قانون فصل الخطاب ما باشد و بهتر است دوستان ما در نیروی انتظامی قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند.

سه شنبه ۲۷ فروردین   ۱۴:۶

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.