قانون سازمان‌های مردم نهاد به مجلس بازگشت

اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشنهاد رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص تشکیل سازمان نظام سازمان‌های مردم نهاد به مجلس ارائه شد.

احمد قویدل، عضو مجمع عمومی کانون هموفیلی و مدیر عامل سابق کانون هموفیلی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: قانون ناظر بر فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد به صورت طرح از طرف گروهی از نمایندگان مجلس با همکاری تعدادی از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد تهیه شده که حدود یک و نیم سال پیش در مجلس اعلام وصول گردید. 

وی خاطرنشان کرد: ۲۶ ماده آن با تغییرات بسیاری نسبت به طرح پیشنهادی در مجلس به هویت رسید از آنجا که تغییرات ایجاد شده دراین قانون با توجه به تاثیر بالای مسئولین وزارت کشور از ماهیت داوطلبانه و خیرخواهانه این سازمان‌ها دور شده و معمولا موانع مهمی بر سر راه فعالیت این نوع سازمان‌ها ایجاد می‌نمود. 

قویدل تصریح کرد: پس از طرح ۲۶ ماده بسیاری از نمایندگان مجلس و از جمله رئیس مجلس حدود یک و نیم سال قبل تقاضای توقف بررسی در صحن علنی و بازگشت قانون را به کمیسیون نمودند. 

وی افزود: مقارن شدن این قانون با انتخابات ریاست جمهوری و مشغله‌های مجلس، رسیدگی به این قانون را به تعویق انداخت و یکی از نمایندگان مجلس که شاخص‌ترین آن‌ها دکتر طلا نماینده تهران و فرمانداری سابق تهران بود تقاضا بازگشت قانون به صحن علنی را مطرح کرد. 

قویدل اذعان داشت: سازمان نظام سازمان‌های مردم نهاد به عنوان یک مرکز اتحادیه برای صدور مجوز فعالیتهای این سازمان‌ها مطرح می‌کند. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.