قاچاق کالا و ارز تمام تولیدات ملی را تهدید می کند

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ‘قاسم نوده فراهانی ‘ که روز پنجشنبه در همایش’ مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه ‘ سخن می گفت با بیان این مطلب افزود : اگر بخواهیم به طور عملی و کاربردی با پدیده قاچاق برخورد کنیم باید در هر مکان و شرایطی با این پدیده برخورد شود .

مشاور رئیس جمهور افزود : اصناف به دلیل اینکه توان مالی بالایی ندارند نمی توانند وارد حوزه قاچاق کالا و ارز شوند و دوست هم ندارند اجناس قاچاق را در بازار به فروش برسانند.

وی ادامه داد : اگر در صنف های مختلف فروش اجناس قاچاق مشاهده می شود به این دلیل است که وارد کننده های اصلی قاچاق کالا این اجناس را با فاکتور رسمی به آنها به فروش رسانده اند.

نوده فراهانی با اشاره به تصمیم وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای اجرای کردن طرح شبنم گفت : برای موفقیت در این طرح باید اطلاع رسانی و فرهنگ سازی لازم در جامعه و اصناف انجام شود .

رئیس شورای اصناف کشور تصریح کرد : با اجرای موفقیت آمیز این طرح هم صنوف و هم وارد کننده های کالاهای قاچاق باید بدانند قاچاق در همه سطوح ناامن است .

وی با تاکید بر اینکه قاچاق تمام تولیدات ملی را تهدید می کند یادآور شد : باید بخاطر خدمت به مملکت و کشورمان ریشه قاچاق را بسوازنیم .

اجتمام **۹۱۷۱**۱۵۴۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۱۳۶۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.