قتل دختر دانشجوی پزشکی برای سرقت ۲۰۶

مجرم سابقه داری که به بهانه کمک به دخترجوان برای پارک خودرو،وی را به قتل رساند و خودرواش را دزدید سرانجام با تلاش پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگاراجتماعیممتازنیوز،در ساعت ۱۹:۲۰ چهارم اردیبهشت سال جاری از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ ، وقوع یک فقره “سرقت منجر به قتل” در خیابان ولیعصر ـ نرسیده به پل همت ـ کوچه هشتم گاندی به کلانتری ۱۰۵سنایی اعلام شد .  
با حضور مأموران کلانتری در محل و بررسی های اولیه مشخص شد خانم جوانی به هویت “تینا . ع” ( ۲۶ ساله ) به قصد پارک خودرو ، از مرد جوانی درخواست کمک کرده و سوئیچ خودرو را جهت پارک نمودن خودرو تحویل این شخص داده است  که مرد ناشناس در حین پارک  کردن به  خودرو ۲۰۶ نقره ای رنگ دستبرد زده است و در حین سرقت و فرار از محل ، راننده ( تینا . ع ) را زیر گرفت که منجر به فوت وی شد و با سرقت خودرو از صحنه گریخت .  
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه اول ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .  
با ارجاع پرونده به اداره دهم پلیس آگاهی ، کارآگاهان با حضور در محل وقوع جنایت و در حین انجام تحقیقات میدانی ، متوجه ساختمان در حال ساخت و نیمه کاره ای در داخل کوچه هشتم شدند که تعدادی از افراد مشغول به کار در آن ، جزئیات نحوه سرقت منجر به قتل راننده خودرو ۲۰۶ را به طور کامل شاهد بودند .  
بنا بر اظهارات شاهدان صحنه جنایت ، جوانی حدودا ۲۰ ساله در ابتدای کوچه هشتم ایستاده بود که یک دستگاه خودرو ۲۰۶ نقره ای رنگ ـ به قصد پارک ـ وارد کوچه شد اما راننده ی خانم آن به علت تنگ بودن عرض کوچه قادر به پارک خودرو نمی شود ؛ در این زمان ، پسر جوان با نزدیک شدن به مقتول و طرح این موضوع که در پشت خودرو ۲۰۶ متعلق به وی امکان پارک خودرو وجود دارد ، پیشنهاد می دهد تا وی اقدام به پارک ماشین کند تا خسارتی به هر دو ماشین وارد نشود ؛ این جوان به محض سوار شدن به خودرو ۲۰۶ ، دنده عقب گرفته و با سرعت بسیار زیادی ، شروع به حرکت به سمت عقب می نماید که در نتیجه آن ، مقتول که در آن لحظه دقیقا در پشت ماشین قرار داشت به زیر ماشین رفته و سارق نیز بدون توجه به این موضوع و در حالیکه مقتول چندین متر به همراه ماشین بر روی زمین کشیده شده بود ، به سرعت از داخل کوچه خارج و در حالیکه تعدادی از شهروندان و عابران برای دستگیری وی به تعقیب او پرداخته بودند ، از محل متواری می شود .  
بنا بر اظهارات شاهدان ، سارق پس از وارد شدن به داخل خیابان ولی عصر ، به خاطر شلوغی خیابان و به قصد فرار از دست افراد تعقیب کننده چندین بار با خودروهای عبوری تصادف کرده و نهایتا پس از ورود به داخل خط ویژه اتوبوس ، از محل متواری می شود .  
چهره نگاری از شاهدان صحنه سرقت :  
با توجه به اظهارات شاهدان صحنه سرقت ، کارآگاهان اداره دهم با دعوت از شاهدانی که موفق به دیدن چهره سارق شده بودند ، به چهره نگاری متهم پرداخت و اولین تصویر اولیه از متهم در اختیار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت .  
همزمان با انجام اقدامات جهت چهره نگاری تصویر متهم ، هماهنگی لازم جهت توقیف خودرو مسروقه و دستگیری سرنشینان آن انجام و دستور توقیف خودرو در سیستم سراسری پلیس ثبت شد .  
با ثبت مشخصات خودرو سرقت شده ، به اداره دهم پلیس آگاهی اطلاع داده شد که سرنشینان خودرو مسروقه اقدام به سرقت یک دستگاه گوشی تلفن همراه کاملا حرفه ای متعلق به یکی از شهروندان در محدوده میدان ونک کرده اند .  
با حضور مالباخته ( صاحب گوشی تلفن همراه ) در اداره دهم ، وی در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشت : در ساعت ۲۱:۰۰ هفتم اردیبهشت سال جاری در خیابان شهید یاسمی به صورت پیاده در حال تردد بودم که دو سرنشین یک دستگاه خودرو ۲۰۶ نقره ای رنگ ، با توقف در برابر من و طرح این ادعا که اعتبار خط تلفن همراهشان تمام شده و آنها نیاز به یک تماس ضروری دارند ، از من درخواست کردند تا گوشی تلفن همراهم را برای یک تماس بسیار کوتاه در اختیار آنها قرار دهم اما به محض آنکه گوشی را به سرنشین خودرو دادم ، راننده ۲۰۶ با سرعت زیادی از محل دور شد و در آن لحظه من تنها موفق به برداشت شماره پلاک ماشین شدم .  
بنا بر اظهارات جوان مالباخته ، کارآگاهان با توجه به اطلاعات ارائه شده از سوی وی بار دیگر به چهره نگاری از تصویر راننده ۲۰۶ مسروقه پرداخته و با بررسی تصاویر بدست آمده از چهره نگاری های صورت گرفته توسط شاهدان صحنه جنایت و جوان مالباخته ، اطمینان پیدا کردند که راننده خودرو مسروقه در زمان سرقت گوشی تلفن همراه ، همان جوان حدودا ۲۰ ساله ای است که اقدام به سرقت خودرو و ارتکاب جنایت کرده است .  
شناسایی عامل جنایت :  
با توجه به شیوه و شگرد متهمان در ارتکاب سرقت گوشی تلفن همراه ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که متهم تحت تعقیب آنها بدون شک از مجرمان حرفه ای در زمینه سرقت می باشد ؛ لذا با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار و بهره گیری از تصاویر بدست آمده از چهره نگاری های انجام شده ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از سارقان حرفه ای به هویت دارا . ت (۲۱ ساله) شدند  .  
بررسی سوابق “دارا . ت” نشان داد که وی یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه ای در زمینه سرقت لوازم و قطعات داخل خودرو و سرقت خودرو می باشد که سرقت های خود را از نوجوانی آغاز و اولین بار نیز در مورخه دهم شهریورسال ۱۳۸۵ ، در سن ۱۶ سالگی ، به اتهام سرقت لوازم خودرو و توسط کلانتری ۱۱۸ ستارخان دستگیر شده است ؛ بررسی سوابق متعدد “دارا” نشان داد که وی از سال ۸۵ تاکنون دارای ۸ فقره سابقه دستگیری
می باشد .  
دستگیری عامل جنایت :  
همزمان با اقدامات پلیسی و شناسایی هویت عامل جنایت ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که خودرو ۲۰۶ نقره ای سرقت شده نیز به صورت رها شده در مورخه دوازدهم اردیبهشت سال جاری در منطقه یوسف آباد کشف شده است .  
با شناسایی محل سکونت “دارا” در خیابان گاندی ، کارآگاهان با مراجعه به این محل و انجام تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که وی به بهانه ترک مصرف شیشه از خانه خارج و در باغی در محدوده غرب تهران مخفی شده است که بلافاصله با شناسایی مخفیگاهش ، کارآگاهان دوازدهم تیر ماهه سال جاری وی را دستگیر و به اداره دهم منتقل کردند .  
با دستگیری و انتقال متهم به اداره دهم و جهت ادامه تحقیقات ، از تعدادی از شاهدان صحنه جنایت و جوان مالباخته جهت شناسایی متهم دعوت بعمل آمد و همگی به اتفاق متهم را به عنوان سارق خودرو و همچنین راننده خودرو ۲۰۶ مسروقه در زمان سرقت گوشی تلفن همراه مورد شناسایی قرار دادند ؛ با این وجود متهم کماکان اصرار بر بی گناهی خود داشت و منکر هرگوهه سرقت خودرو می شد .  
تلاش متهم برای معرفی رقیب عشقی به عنوان عامل جنایت :  
در شرایطی که متهم در طول تحقیقات منکر هرگونه سرقتی شده بود ، در ادامه اظهارات کذب خود مبنی بر بی گناهی این بار مدعی شد که سرقت خودرو ۲۰۶ متعلق به مقتول توسط یکی از دوستانش به هویت “اتابک . م” ( ۲۱ ساله ) انجام شده که از چندی پیش با وی بر سر موضوع دوستی با دختر جوانی به هویت پونه دچار اختلاف شده است .  
با معرفی”اتابک” به عنوان عامل جنایت ، کارآگاهان به بررسی سوابق اتابک پرداخته و اطلاع پیدا کردند که او نیز همانند “دارا” از مجرمان سابقه داری است که بارها به اتهام سرقت داخل خودرو دستگیر و روانه زندان شده است و آخرین بار نیز به اتهام سرقت اسناد و مدارک از داخل یک دستگاه خودرو و تلاش برای اخاذی یک میلیون تومانی از صاحب مدارک توسط کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی دستگیر و روانه زندان شده که به تازگی با قرار وثیقه از زندان آزاد و متواری است و در حال حاضر نیز تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار دارد .  
در شرایطی که “دارا” با اطلاع از متواری بودن اتابک تصور می کرد که کارآگاهان در زمانی کوتاه موفق به دستگیری اتابک نخواهند شد ، کارآگاهان اداره دهم با انجام اقدامات پلیسی در همان روز دستگیری متهم، مخفیگاه “اتابک”  را نیز در منطقه یوسف آباد شناسایی و دستگیر کردند.  
اعترافات اتابک در خصوص ارتکاب جنایت توسط دارا :  
با دستگیری اتابک و اطلاع وی از این موضوع که دارا تلاش داشته تا وی را به عنوان عامل سرقت منجر به جنایت معرفی نماید ، بلافاصله ضمن معرفی دارا به عنوان متهم اصلی قتل ، به کارآگاهان گفت : “من از مسروقه بودن خودرو اطلاع کامل داشتم ، اما به هیچ عنوان در سرقت آن نقشی نداشتم “.  
وی در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفت : “در همان روز حادثه ، دارا با من تماس گرفت و عنوان کرد که خودروی متعلق به یک خانم دکتر را در خیابان ولی عصر به سرقت برده است و پس از آن پیشنهاد داد تا به همراه پونه و برای تفریح به منطقه دماوند برویم و به همین بهانه ، با یکدیگر در پارک پردیسان قرا ملاقات گذاشتیم ؛ پس از گذشت مدتی کوتاه و در مقابل پارک پردیسان ، “دارا” و “پونه” در حالیکه سوار یک دستگاه خودرو ۲۰۶ نقره ای رنگ بودند به محل قرار آمدند و در همانجا و بار دیگر صراحتا عنوان داشت که خودرو ۲۰۶ را سرقت کرده است ؛ پس از آن بود که هر سه نفر برای تفریح به منطقه دماوند رفتیم “.  
با توجه به اعترافات اتابک در خصوص اطلاع پونه از مسروقه بودن خودرو ۲۰۶ ، پونه دستگیر و جهت انجام تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال داده شد . پونه در اعترافات اولیه خود به کارآگاهان عنوان داشت که دارا صراحتا به وی گفته است که سرقت خودرو ۲۰۶ را خودش و به تنهایی انجام داده است .  
اعتراف “دارا” به سرقت منجر به جنایت :  
با اطلاع دارا از دستگیری “اتابک” و “پونه” و مواجهه حضوری میان هر سه متهم ، دارا به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت منجر به قتل صاحب خودرو ۲۰۶ نقره ای رنگ اعتراف کرد .   
وی در اعترافات اولیه خود به کارآگاهان گفت : به همراه یکی از دوستانم و در داخل یک کافی شاپ در حال مصرف شیشه بودیم که پونه با تلفن همراهم تماس گرفت و با من قرار ملاقات گذاشت ؛ پس از آن و به قصد رفتن نزد پونه با مادرم تماس گرفتم تا از او ماشین بگیرم اما وی عنوان داشت که ماشین را نیاز دارد ؛ در حالیکه در حال رفتن به خانه بودم ، ناگهان در ابتدای کوچه هشتم خانم جوانی را مشاهده کردم که در حال پارک خودرو ۲۰۶ خود بود ؛ پس از نزدیک شدن به راننده ۲۰۶ ، به دروغ مدعی شدم که ماشین پشت سری متعلق به من بوده و پیشنهاد دادم تا ماشین ۲۰۶ را پارک کنم  ؛ پس از آنکه پشت فرمان نشستم ، در یک لحظه دنده عقب گرفته و …. ؛ چند دقیقه قبل از سرقت ، شیشه زیادی مصرف کرده بودم و برای همین پس از ورود به خیابان ولی عصر ، برای فرار از دست افرادی که به تعقیب من آمده بودند ، با چندین دستگاه خودرو عبوری دیگر تصادف کردم اما نهایتا با ورود به خط ویژه اتوبوس موفق به فرار از محل شدم و پس از آن با اتابک تماس گرفته و … ” .  
دستگیری سروش:  
“دارا” در ادامه اعترافات خود و در خصوص سرقت گوشی تلفن همراه نیز ضمن اعتراف صریح به سرقت ، همدست خود در این سرقت را نیز به هویت سروش معرفی کرد که کارآگاهان اداره دهم بلافاصله هماهنگی های لازم را با بازپرس پرونده انجام و در ساعت ۱۵:۰۰ دوازدهم تیر سال جاری موفق به دستگیری سروش . ق ( ۲۳ ساله ) در منطقه یوسف آباد ـ خیابان جهان آرا شدند که با انتقال سروش به اداره دهم ، وی صراحتا به شرکت در سرقت گوشی تلفن همراه و همچنین داشتن سوابق متعدد دستگیری در زمینه سرقت ، شرب خمر و خرید و فروش موادمخدر اعتراف کرد .  
سرهنگ کارآگاه  آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : ” با توجه به اعترافات صریح متهمان بویژه متهم اصلی پرونده در خصوص ارتکاب جنایت ، هر چهار متهم پرونده در مورخه سیزدهم تیر سال جاری برای صدور قرار بازداشت و تفیهم اتهامات ، به شعبه یکم بازپرسی دادسرای امور جنایی اعزام و برای هر یک از متهمان از سوی بازپرس محترم پرونده قرار قانونی صادر و هر چهار متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند  “. /ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.