قتل سفیر امریکا در لیبی وتاثیر ان بر رویدادهای سیاسی امریکا

به گزارش ایرنا ؛مطبوعات ورسانه های گروهی امریکائی ازاقدامات امنیتی دولت اوباما برای حفاظت از اعضای هیات های نمانیدگی دیپلماتیک این کشور انتقاد می کنند.

کریس (جان کریستوفر) استیونس سفیر امریکا درلیبی بعد از ظهر سه شنبه به همراه سه دیپلمات دیگر در حمله راکتی عوامل سلفی به اتوموبیلش در بنغازی کشته شد.

مردم مسلمان درسراسر خاورمیانه به دنبال تولیدوپخش یک فیلم توهین امیز علیه پیامبر بزرگ اسلام (ص) تظاهراتی گسترده براه انداختند که سفیر امریکا درلیبی در جریان یکی از این تظاهرات کشته شد.

منتقدین استدلال می کنند درشرایطی که همواره به هنگام توهین به مقدسات اسلامی منتظر احساسات مردم مسلمان هستیم چرا دولت اقدامات امنیتی لازم برای حفاظت از جان سفیر امریکا در لیبی را انجام نداده است.

انها به بیانیه کاخ سفید نیز انتقاد دارند که چرا بلافاصله این اقدام را محکوم نکرد، وزارت خارجه امریکا در پاسخ از کم کیف حادثه اظهار بی اطلاعی کرده زیرا درساعت های اولیه تنها مجروح شدن یک دیپلمات امریکائی درحمله راکتی مطرح شد.

مهمترین انتقاد از سوی میت رامنی مطرح شد، رامنی در فلوریدا در انتقاد از بیانیه سفارت امریکا درقاهره گفت: دولت نباید بر بیانیه ای تاکید کند که به گفته او ˈبه جای محکوم کردن اعمال کسانی که به سفارت آمریکا در مصر حمله کردند با آنها همدردی می کند ˈ.

در پی حمله به سفارت آمریکا در قاهره مقامات سفارت بیانیه ای صادر کردند که کوشش ˈ افراد منحرف برای جریحه دار کردن احساسات مذهبی مسلمانان را ˈ محکوم می کرد. بیانیه پیش از حوادث لیبی صادر شده بود.

در پاسخ، سخنگوی ستاد انتخاباتی اوباما با مظلوم نمائی سخن رامنی را نوعی ˈ حمله سیاسیˈ خواند وگفت: رامنی در زمانی دست به حمله سیاسی زده است که امریکا با ˈ مرگ دردناک دیپلمات های خود در لیبی روبرو است. ˈ

با این حال تحلیلگران انتخاباتی قتل سفیر امریکا در لیبی را عاملی برای تحقیر دولت و مردم امریکا و نقطه ضعف سیاست خارجی برای مبارزات انتخاباتی اوباما تلقی می کنند که بی شک بر نتایج انتخابات اثر خواهد گذاشت .

۵۳۶

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.