قتل هولناک دختر ۶ ساله به جای شیطان/ اشد مجازات برای مرد جنایتکار

مرد شیشه ای که در اثر توهم، دختر خود را به جای شیطان و به صورت هولناکی به قتل رسانده بود، به اشد مجازات محکوم شد.
به گزارش ممتازنیوز به نقل ازمهر، ماموران مستقر در مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ اراک صبح پنجشنبه ۱۲آبان ‌ماه سال گذشته از طریق تماس کارگری در جریان وقوع قتلی در یکی از بیابانهای این شهرستان قرار گرفتند.
این مرد در توضیحات خود گفت که کارگر یکی از زمینهای اطراف اراک است که حین کارکردن مردی را مشاهده کرده است که درحال دفن کردن جنازه‌ای خونین در بیابانهای بوده است و پس از آن با یک دستگاه خودروی پیکان از محل متواری شد.
با ثبت این گزارش، پیامی برای ماموران پاسگاه مشک‌آباد ارسال و آنان به محل گزارش شده که در ۴۰ کیلومتری جاده قم به اراک بود مراجعه و در طول مسیر خودروی پیکان گزارش شده را رویت و ضمن توقف این خودرو مرد ۳۵ ساله‌ای به نام «جواد» را نیز بازداشت کردند.
متهم با حضور در محل حادثه، محل دفن دختر ۶ ساله‌اش را به ماموران نشان داد.
با کشف جسد و تعیین صحت گزارش دریافتی، کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان مرکزی به محله حادثه آمدند و این متهم در تحقیقات اولیه ضمن قبول بزه انتسابی مدعی شد که ریحانه دختر ۶ ساله وی حاصل ارتباط نامشروع همسرش با مرد دیگری است اما ماموران در بازرسی از خودرو وی موادمخدر از نوع شیشه را کشف کردند و دریافتند این فرد در پی توهم حاصل از مصرف موادمخدر دختر خود را به قتل رسانده است.
متهم به قتل دخترش در اعترافات خود عنوان کرد که ساکن تهران است و به بهانه مسافرت به بروجرد ریحانه را از خانه خارج و در بیابان‌های اراک او را به قتل رسانده است.
متهم در ادامه اعترافات خود در تشریح چگونگی به قتل رساندن ریحانه اعلام کرد که در ابتدا به وسیله یک قبضه چاقو گلوی طفل شش ساله را بریده و پس از آن با ضربه قطعه سنگی به سرش وی را از پای درآورده است.
در ادامه پرونده با صدورکیفرخواست به شعبه اول دادگاه کیفری استان مرکزی فرستاده شد. در جریان تحقیقات صورت گرفته از سوی قضات دادگاه مشخص شد ، جواد قصد کشتن دیگر اعضای خانواده اش را نیز داشته است. او چند بار همسرش را به مرگ تهدید کرده بود.
متهم نیز در دفاع از خود گفت : من دخترم را به صورت شیطان می دیدم و برای مبارزه با شیاطین اول باید دختر خود را می کشتم. به همین خاطر ریحانه را به بیابان های اطراف اراک برده و او را قربانی کردم.
قاضی صمد محمدی رئیس شعبه اول دادگاه کیفری استان مرکزی در این رابطه گفت: متهم در جریان محاکمه در دادگاه کیفری مدعی شد که برای مقابله با شیاطین دخترش را به قتل رسانده است. در ادامه سلامت روحی و روانی متهم از سوی کمیسیون پزشکی قانونی مورد تائید قرار گرفت.
وی افزود: در ماده ۲۲۰ قانون مجازات اسلامی اعلام شده ، پدر یا جد پدری که فرزند خود را بکشد قصاص نمی‌شود و به پرداخت دیه قتل به ورثه مقتول و تعزیر محکوم خواهد شد. همچنین بر اساس ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی هرکس مرتکب قتل عمد شود و شاکی نداشته باشد یا شاکی داشته؛ ولی از قصاص گذشت کرده باشد و یا به هر علت قصاص نشود، در صورتی که اقدام وی موجب اخلال در نظم و صیانت و امنیت جامعه یا بیم تجری مرتکب یا دیگران گردد، دادگاه مرتکب را به حبس از ۳ تا ۱۰ سال محکوم می‌ کند. با توجه به جریحه دار کردن احساسات عمومی در پی وقوع این جنایت قضات دادگاه برای مرد شیشه ای حداکثر مجازات یعنی ۱۰ سال زندان را در نظر گرفتند. همچنین وی به پرداخت دیه به خاطر قتل و یک سوم دیه به دلیل جنایت در ماه حرام محکوم شده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.