قدرت‌های جهانی اراده جدی برای مبارزه با تروریسم ندارند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس سنا کنیا گفت: مجلس ایران آمادگی انتقال تجربیات و توسعه ارتباطات پارلمانی در ابعاد مختلف با کنیا را دارد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، محمد یوسف حاجی رئیس کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس سنای کنیا امروز (یکشنبه، ۳۰ شهریور) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت روابط ایران و کنیا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از همکاری با کشورهای آفریقایی از جمله کنیا استقبال می‌کند، ادامه داد: با پشتوانه همکاری دوستانه و تاریخی دو کشور، می‌توان چشم‌انداز مناسبی برای ارتقای سطح مناسبات دوجانبه ایران و کنیا ترسیم کرد.
 
وی افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی انتقال تجربیات و توسعه ارتباطات پارلمانی در ابعاد مختلف با کنیا را دارد.
 
لاریجانی در ادامه  با اشاره به ظرفیت‌‌های ایران و کنیا برای توسعه مراودات و تجربیات تجاری و اقتصادی خود با بیان اینکه با توجه به پیشرفت‌های اخیر ایران در جنبه‌های مختلف فناوری‌های نوین از جمله در بخش کشاورزی گسترش همکاری‌های دو کشور در این عرصه می‌تواند به پیشرفت و توسعه کنیا در این زمینه کمک کند، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب از ظرفیت‌های دو کشور در بخش کشاورزی و صنعتی به نفع دو ملت بهره برد.
 
لاریجانی همچنین با اشاره به سیاست‌های دوگانه قدرت‌های جهانی در مقابله با تروریسم با بیان اینکه قدرت‌های جهانی اراده جدی و واقعی برای مبارزه با پدیده شوم تروریسم را ندارند و در راستای رسیدن به اهداف خود از آنها استفاده ابزاری می‌کنند، توضیح داد:  راه مبارزه با تروریسم اراده جدی و همکاری مقامات کشورهای مستقل برای مبارزه با این پدیده است.
 
رئیس کمیته امنیت ملی و روابط خارجی سنای کنیا نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقمندی کشورش برای توسعه روابط همه جانبه با ایران گفت: کنیا از پیشرفت‌های اخیر ایران در ابعاد علمی و فناوری مطلع بوده و دولت و پارلمان کنیا علاقمند به توسعه همکاری‌های خود با جمهوری اسلامی ایران است.
 
محمد یوسف حاجی در پایان با تایید سخن رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه عزم و اراده جدی در قدرت‌های جهانی برای مبارزه با تروریسم وجود ندارد گفت: دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر و دستیابی به منابع طبیعی آنها از اهداف این کشورها در برخورد با گروه‌های تروریستی در نقاط مختلف جهان است.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.