قدرت نمایی فوتبالی پوتین کار دستش داد

زنیت از زمان خرید هالک و اکسل با قراردادی مجموعا ۱۳۰ میلیون دلاری، در کانون جنجالها قرار گرفته است و محل تامین این پول های هنگفت، باعث تردید برخی مردم روسیه شده است.

باشگاه خبرنگاران: تیم فوتبال زنیت سن پترزبورگ از مشهورترین باشگاه های فوتبال در روسیه است که شرکت مشهور گازپروم مالک آن محسوب می شود. شرکت گازپروم، بزرگترین شرکت روسیه به شمار می ‌رود . این شرکت همچنین بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی در جهان است که رییس جمهور روسیه ریاست رسمی این شرکت دولتی را بر عهده دارد.

از زمانی که پوتین رییس جمهور روسیه شده، باشگاه زنیت ناگهان دست به خرید ستاره های گران قیمت دنیا زده و مخالفان دولت، این موضوع را تلاش پوتین برای قدرت نمایی در عرصه فوتبال می دانند. این موضوع پس از آن، مورد توجه ویژه قرار گرفت که ایگور دنیسوف کاپیتان روس زنیت و الکساندار کرژاکوف گلزن برتر این تیم در فصل گذشته به علت مصاحبه و صحبت درباره درخواست برای افزایش دستمزد، به تیم دوم زنیت منتقل شدند و برخی هواداران باشگاه، این اعتراض را به حق می دانستند و ردپای پوتین برای خاموش کردن اعتراضات درباره خرید بازیکنان گران قیمت را مطرح کردند.

بر اساس آمارهای رسمی، دو خرید باشگاه زنیت جزء۱۰ خرید گران تابستان امسال محسوب می شود که در صدر فهرست مذکور، هالک ۲۵ ساله حضور دارد. این بازیکن در ازای رقم عجیب ۵۰ میلیون یورو از پورتو جدا شد و راه شرق اروپا برای همکاری با روس ها را در پیش گرفت.

همچنین اکسل ویتسل که از بنفیکا پرتغال راهی زنیت روسیه شد، در ازای ۴۰ میلیون یورو تیم خود را تغییر داد و در رده سوم مجموعه نقل و انتقالات گران قیمت تابستانی قرار گرفت. زنیت از زمان خرید هالک و اکسل با قراردادی مجموعا ۱۳۰ میلیون دلاری، در کانون جنجالها قرار گرفته است و محل تامین این پول های هنگفت، باعث تردید مردم روسیه شده است.

پس از این انتقادها، بالاخره ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه امروز اظهار نظری محتاطانه درباره این انتقال های جنجالی مطرح کرد و گفت: تیم سن پترزبورگ از طریق مدیریت خود در شرکت گازپروم تصمیم خرید هالک را گرفته است و از بودجه دولت برای پرداخت دستمزد سالانه شش و نیم میلیون دلاری این مهاجم سابق پورتو استفاده نخواهد کرد.

وی در عین حال تاکید کرد: جنجالها درباره محل تامین بودجه خرید هالک بی مورد است و مبلغ قرارداد وی توسط دولت پرداخت نشده است.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.