قدرت ورود به پرونده بیمه ایران را ندارم

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت:قدرت و صلاحیت ورود به پرونده بیمه ایران را ندارم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درنشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران سربازان عرصه رسانه هستند و تأثیرات مهمی را در مهندسی فرهنگی کشور دارند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهاراتش مبنی بر اینکه خود و لاریجانی عضو فراکسیون رهروان ولایت نیستند و این مسئله توسط جلالی تکذیب شده است گفت: تا جایی که اطلاع دارم لاریجانی هم فرم عضویت در فراکسیون رهروان ولایت را پرنکرده است اما دوستان ما در این فراکسیون ما را به جلسات خود دعوت می کنند و تا جایی هم که فرصت داشته باشیم در جلسات شرکت می کنیم.

باهنر در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا قرار است سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری عوض شود یا خیر افزود: تغییری در ساختار تشکیلاتی جبهه پیروان خط امام  ورهبری ایجاد نشده است و اعضای شورای مرکزی آن توسط تشکل های عضو این جبهه تعیین می شوند.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: جبهه پیروان خط امام و رهبری برخلاف سایر تشکل ها مجمع عمومی و انتخابات ندارد و سخنگوی این جبهه هم سجادی است.

باهنر تصریح کرد: بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکل های عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گلایه ها و توقعات خود را مطرح کردند و در هیئت رئیسه این جبهه تصمیم گرفته شد که از طریق مذاکره مسائل برطرف شود.

وی ادامه داد: این جبهه با همان اعضای سابق خود فعالیت هایش را ادامه می دهد اما در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری تا به حال بر روی مصادیق خاصی بحثی نکرده ایم و افرادی که مطرح هستند عموما براساس تصمیم فردی در صحنه حاضر شده اند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: در جلسه جبهه پیروان خط امام و رهبری قرار شد تا گروهی از اعضای این جبهه سیاست های راهبردی را برای انتخابات ریاست جمهوری تدوین کنند و این سیاست ها در شورای مرکزی تصویب شود.

باهنر در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره کمیته جامعه روحانیت مبارز و اینکه این کمیته تا چه اندازه در ایجاد وحدت در میان اصولگران می تواند موثر باشد گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز در انتخابات مجلس شورای اسلامی فعال بودند و اگر اراده آنان بر حضور فعال در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باشد ما هم استقبال می کنیم.

وی درپاسخ به سوالی درباره اینکه برخی معتقدند که ارتباط نزدیک شما با( م ر )موجب تأثیرگذاری در پرونده بیمه ایران می شودگفت: ارتباط ما با دولتی ها ارتباطی عاطفی است و بیش از همه سابقه طولانی همکاری با احمدی نژاد را داریم و همیشه تلاش کرده ایم وظایف و اختیارات حقوقی را پایمال دوستی ها و رقابت ها نکنیم.

 وی درباره ارتباط خود با ثمره هاشمی نیز گفت: درملاقات با ثمره هاشمی بحث سیاسی نمی کنیم بلکه بیشتر درباره همکاری ها صحبت می کنیم.

باهنر افزود: با توجه به اینکه کمیته مشترکی میان مجلس و دولت تشکیل شده و ما نیز در این کمیته حضور داریم مسلما ارتباط مان با دولتی ها بیشتر می شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره اینکه گفته می شود وی قصد مخدوش کردن پرونده بیمه ایران را دارد اظهار داشت: من قدرت و صلاحیت ورود به پرونده بیمه ایران را ندارم.

باهنر در پاسخ به سوالی درباره نحوه ورود جامعه اسلامی مهندسین به انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: جامعه اسلامی مهندسین به صورت مستقل وارد انتخابات نمی شود و همکاری موتلفه اسلامی نیز با سایر نیروهای اصولگرا همچون گذشته خواهد بود.

وی ادامه داد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی جبهه اصولگرایی به جبهه پایداری و جبهه متحد تقسیم شد و با گفتمانی متفاوت از یکدیگر به رقابت پرداختند و به نظر می رسد که این موضع گیری ها برای انتخابات ریاست جمهوری نیز باقی بماند اما رقابت ها در میان اصولگرایان را بعنوان فرصتی می دانم که به انتخاب افراد جامع تر منتهی می شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اصلاح قانون انتخابات و نحوه ورود به انتخابات شوراها گفت: دو انتخابات سرنوشت ساز با یکدیگر در کشور برگزار خواهد شد و انتخابات شوراها ادبیات خاص خود را دارد.
 باهنر ادامه داد: فعالان سیاسی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ابتدا در تهران و سپس در کلانشهرها با یکدیگر رقابت می کنند و شعار ما این بوده که انتخابات شوراها، انتخاباتی سیاسی نیست بلکه باید رقابت ها در حوزه کارآمدی افراد باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر وروستا تأثیراتی بر روی یکدیگر خواهند داشت و باید تلاش کنیم که از ظرفیت های مشترک هر دوانتخابات نهایت استفاده را ببریم.

باهنر با اشاره به اینکه اصلاح قانون انتخابات در دستور کار مجمع مصلحت نظام قرار دارد گفت: به نظرم اصلاح قانون انتخابات به انتخابات بعدی نمی رسد چرا که روند تصویب سیاست ها در مجمع تشخیص به زمان طولانی نیاز دارد.

وی درباره تشکیل فراکسیون نظام پارلمانی اظهار داشت:  نظام ریاستی و پارلمانی نخستین بار توسط مقام معظم رهبری مطرح شد و برخی از رسانه ها از این مسئله با عنوان خبر یاد کردند اما مقام معظم رهبری توضیح دادند که این یک مثال بوده است.

وی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی فراکسیون در این باره تشکیل شده است و اصلاح قانون اساسی به مدت زمان طولانی نیاز دارد چرا که این اصلاح فرایندی پیچیده است.
انتهای خبر/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.