قدردانی وزیر خارجه ارمنستان از موضع ایران در حمایت از تمامیت ارضی کشورش

وزیر امورخارجه ارمنستان در گفت وگو با همتای ایرانی خود ضمن تشکر از موضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان بر آمادگی کشورش برای تعمیق روابط میان تهران و ایروان تاکید کرد.

قدردانی وزیر خارجه ارمنستان از موضع ایران در حمایت از تمامیت ارضی کشورش

به گزارش ممتاز نیوز، وزارت امورخارجه ارمنستان درباره گفت وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان و آرارات میرزویان وزیران امورخارجه ایران و ارمنستان که چهارشنبه شب انجام شد، بیانیه ای صادر کرد.

بنا بر گزارش پایگاه خبری آرکا، در این بیانیه آمده است که دو طرف در این تماس تلفنی درباره مسائل امنیتی منطقه‌ای مورد علاقه تهران و ایروان رایزنی کردند.

بنابر اعلام وزارت امورخارجه ارمنستان، میرزویان در این گفت وگو همتای ایرانی خود را در جریان آخرین تجاوزات اخیر نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان قرار داده و گفت: تجاوز آذربایجان به ارمنستان تهدیدی جدی برای تلاش‌های کسانی است که خواهان برقراری امنیت و ثبات در منطقه هستند.

وزیر امورخارجه ارمنستان در ادامه از موضع امیرعبدللهیان در حمایت از تمامیت ارضی این کشور و همچنین تخطی ناپذیری از مرزها تشکر و قدردانی کرد.

وزارت امورخارجه ارمنستان همچنین اعلام کرد که دیپلمات های ارشد دو کشور درباره یک سری موضوعات مرتبط با همکاری‌های چند جانبه ایران و ارمنستان رایزنی و آمادگی خود را برای تلاش در جهت تعمیق بیشتر روابط میان دو کشور اعلام کردند. آنها به علاوه، درخصوص گسترش روابط تهران و ایروان در زمینه های تجاری، زیرساختی و انرژی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در ادامه این بیانیه آمده است که دو طرف همچنین بر اهمیت همکاری در جهت یک توافق چند جانبه برای ایجاد کریدور حمل و نقل بین‌المللی “خلیج فارس- دریای سیاه” تاکید کردند.

وزارت امورخارجه کشورمان نیز پیشتر از گفت وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان و آرارات میرزویان وزرای خارجه ایران و ارمنستان خبر داده و تصریح کرد که آنها در رایزنی های خود درخصوص موضوعات مختلف، از جمله روابط دوجانبه، همکاری‌های اقتصادی دو کشور و کمیسیون مشترک اقتصادی، نشست سران اکو و تحولات منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.