قدم زدن در جاده‌های سربی شهید سوداگر برای هفتمین بار

۲۸م دیماه ،

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سوره مهر، «جاده‌های سربی» به کوشش «محمدمهدی بهداروند» در نوزده فصل تنظیم شده است و از روزهای آغازین و پایانی جنگ هشت‌ساله می‌گوید.  «شهید سوداگر» که از نیروهای اطلاعات و عملیات بود، بارها و بارها در طول جنگ زخمی شد، پایش را از دست داد اما تا پایان جنگ جنگید. وی چند سال پس از پایان جنگ فرمانده لشکر ۲۵ کربلاشد و بالاخره از اواسط دهه ۷۰ آغاز به بازگویی خاطراتش از جنگ نمود و پاییز ۸۲ این خاطرات به چاپ رسید.

محمد مهدی بهداروند که از دوستان شهید است در مقدمه‌ این کتاب چنین می‌گوید: «جاده‌های سربی» خاطرات مردی است که به قول هایش وفا کرده است. او دوست قدیمی من است اما مردی است که هر کجا باشد، آنجا چراغی تازه روشن است.

شهید سوداگر نیز در مقدمه‌ کتاب می‌نویسد: «مردم برای صیانت از اعتقادات و سیادت خود جنگیدند و در میان طوفان عظیم مشکلات خم به ابرو نیاوردند، چرا که می‌دانستند کمترین تسامح و غفلت،‌ حاصلی جز حضیض ذلت ندارد. از این رو ایران مسلمان جامه‌ عزت به تن کرد و برای اعتلای دین و میهن کاری کرد که سبب حیرت قدرتمندان عالم شد.

شهید سوداگر از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس است در سال ۹۰ بر اثر عوارض ناشی از جنگ تحمیلی به یاران شهیدش پیوست. وی در اواخر عمرش رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس بوده است. شهید در دوران دفاع مقدس در واحد اطلاعات قرارگاه کربلا حضور مستمری داشته است که بارها بر اثر ترکش‌ها ی فراوان، قلب وی دچار جراحت‌شده، مکررا مورد عمل جراحی قرار گرفت.

کتاب«جاده‌های سربی» در ۳۲۶ صفحه، قطع رقعی و با قیمت ۸۹۰۰ تومان عرضه شده است.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.