قرآن به صورت کاربردی برای مردم تعریف شود

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: باید ابتدا نگاه خود ما قرآنی ها تغییر کند تا بتوانیم جامعه را حرکت دهیم.

 مهدی قره شیخلو در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران باعث شد فاصله ایجاد شده بین مردم با قرآن کریم کم شود و مردم دوباره به قرآن و مفاهیم آن توجه کنند و در این سی سالی که از انقلاب می گذرد کارهای خوب و ارزشمندی در حوزه های قرآنی صورت گرفته است،افزود: یک نیاز جدی که در آستانه دهه چهارم انقلاب احساس می شود به ویژه در بین علاقمندان و دلسوزان قرآنی، این است که  ما باید با یک استراتژی جدید قرآنی چه در داخل و چه در حوزه بین المللی وارد عمل شویم  و لزوم این کار امروز بیش از گذشته احساس می شود . به ویژه در یکسال گذشته که حرکت بیداری اسلامی در منطقه فرا گیر شده، وظیفه ما را دو چندان شده است.
رییس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به روایتی از امیر مومنان حضرت علی (ع) که می فرمایند:”می بینم آن روزی را که عجم ها در کوفه خیمه آموزش قرآن به پا کرده اند و قرآن را آنطور که نازل شده است به شما عرب ها آموزش می دهند”، اظهارداشت:اگر ما از خودمان لیاقت نشان دهیم شاید این کار بزرگ به دست ما صورت گیرد و شاید هم به دست نسل های بعد ما این پیش بینی محقق شود. در هر حال به فرموده امیرالمومنین تحقق این موضوع توسط ما فارس زبان ها است واین وظیفه ما را دشوار می کند. اما نکته قابل توجه در این روایت تاکید ایشان بر این معناست که “آنطوری که قرآن نازل شده”.
قره شیخ لو ایجاد نیاز قرآنی برای افراد و خانواده ها را هنر فعالین قرآنی دانست و ادامه داد: باید از خود سوال کنیم که نیاز امروز جامعه ما در حوزه قرآنی، چه نوع نیازی است؟و آیا ما به آن سمت حرکت می کنیم؟اگر فقط از طرف ما عرضه باشد و هیچ تقاضایی از طرف مخاطب ما وجود نداشته باشد، نباید به این موضوع که شاید ما داریم راه را اشتباه می رویم ، فکر کرد؟!
  رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشوردر پایان  نیاز اساسی جامعه را کاربردی کردن قرآن و آموزه های قرآنی در زندگی روزمره دانست و خاطرنشان کرد: ما باید نگاه کنیم و تدبر کنیم که این قرآن و مفاهیم انسان ساز آن چه جایگاهی در زندگی مردم دارد؟در ارتباطات اجتماعی ما جایگاه آن واقعا آن طوری که باید باشد،هست؟/ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.