قرائتی: مسئله ازدواج موقت در دانشگاه‌ها راه بیفتد!

آموزش > عالی– ممتازنیوز:
رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به توجه به ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌ها گفت: مسئله ازدواج موقت باید در دانشگاه‌ها راه بیفتد؛ وگرنه در محیط دانشگاه انجام حرام و گناه افزایش پیدا می‌کند.

خبرگزاری دانشجو نوشت: حجت‌الاسلام قرائتی در دومین نشست روسای دانشگاه‌های سراسر کشور که صبح امروز در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است، گفت: بحث اسلامی شدن دانشگاه‌ها مقوله‌ای است که در وزارت علوم بویژه در میان روسا جدی گرفته نمی‌شود.

وی اضافه کرد: اینکه دخترها و پسرها در دانشگاه از هم جدا شوند مثل دانشگاه امام صادق (ع) و یا دانشگاه الزهرا اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.

رئیس ستاد اقامه نماز بیان کرد: مسئله‌ای که من باید عنوان کنم این است که شما خودتان را سر کار گذاشته‌اید و هیچ اقدامی در خصوص جداسازی دختر و پسر از یکدیگر انجام نداده‌اید؛ چه اشکالی دارد که ما اینها را به جز در موارد ضروری از یکدیگر جدا کنیم.

قرائتی ادامه داد: بعد از ۳۳ سال از انقلاب، قرآن تازه به دانشگاه‌های ما وارد شده است اما ما حاضر نیستیم جوری آن را تدریس کنیم که خروجی آن دانشجویان قرآنی باشد.

وی یادآور شد: بحث نماز تاکنون در دانشگاه‌ها جدی گرفته نشده و باید به حال آن گریه کرد؛ ما اینقدر اعتراض کردیم تا درصدی از این بی‌توجهی‌ها حل شده است.

قرائتی با اشاره به نوع روابط دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌ها گفت: برخوردها در دانشگاه‌ها علمی شده که این باعث افزایش مشکلات اخلاقی در دانشگاه‌ها شده است؛ بنابراین مشکل ما تحصیلات نیست، بلکه اخلاق و برخورد می باشد.

وی ادامه داد: برخی از درس‌ها در دانشگاه‌ها فقط به خاطر مدرک می باشد و این بلایایی است که به جان دانشگاه‌ها افتاده و باید تصمیمی بگیرید که این مشکل حل شود.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به توجه به ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌ها گفت: مسئله ازدواج موقت باید در دانشگاه‌ها راه بیفتد؛ وگرنه در محیط دانشگاه انجام حرام و گناه افزایش پیدا می‌کند و بنابراین باید برای ازدواج دانشجویی فکر اساسی شود.

قرائتی گفت: کارهایی که شما الان در محیط دانشگاه انجام می‌دهید، پرهزینه و بدون خروجی است؛ در صورتی که می‌توان با هزینه‌های کمتر خروجی‌های موثرتری به دست آورد و مثلاً گفت‌وگوی اختصاصی برای دانشجویان موثرتر است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.