قرارداد ترکمنچای فدراسیون با خسوس

۹ م دیماه ،

حسین شمس می گوید، مثل همیشه آماده خدمت به تیم ملی فوتسال است و اگر رییس تازه کمیته فوتسال به درستی وظیفه اش را انجام دهد حاشیه‌هایی که با ترابیان داشته برای افتخاری تکرار نخواهد شد.

به گزارش ممتازنیوز، سیدرضا افتخاری، رییس تازه کمیته فوتسال امروز در گفت‌وگو با ایسنا از حسین شمس به عنوان یکی از گزینه‌های سرمربی‌گری تیم ملی فوتسال نام برد. البته افتخاری به سبب حاشیه‌های شمس در این انتخاب تردید دارد و او شانس چندانی برای نشتسن روی نیمکت تیم ملی ندارد.

شمس در این رابطه به ایسنا گفت: همیشه برای خدمت به تیم ملی آماده بوده‌ام و سرمربی‌گری تیم ملی بزرگترین آرزوی زندگی‌ام است. گرچه پیش ازاین دو بار تجربه این کار را داشتم ولی هنوز مثل بچه‌ای که منتظر اول مهر است تا به مدرسه برود من هم منتظرم تا کمیته فوتسال پیشنهاد سرمربی گری تیم ملی را من بدهد. اگر این کار صورت گیرد می خواهم کاری که در ۲۰۰۷ انجام دادیم و قهرمانی آسیا را از ژاپن پس گرفتیم دوباره انجام دهیم و در دور بعد بازی‌های جام ملت‌های آسیا قهرمانی را از آسیا پس بگیریم و خاطره تلخ باخت به تایلند را فراموش کنیم. همچنین می‌خواهم چهار سال دیگر ایران فینالیست جام جهانی باشد. بنابراین صمیمانه از پیشنهاد کمیته فوتسال استقبال خواهم کرد.

سرمربی اسبق تیم فوتسال همچنین دربارهٔ اظهارنظر افتخاری مبنی بر این‌که حضور شمس در تیم ملی پیش از این با حاشیه‌هایی همراه بود، عنوان کرد: می گردد این را حاشیه یا احقاق حق و حقوق بازیکنان دانست. پاداش بازیکنان تیم ملی برای قهرمانی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ پرداخت نشد و من به همین سبب اعتراض‌هایی به فدراسیون کردم هنوز هم معتقدم که فدراسیون فوتبال باید حق و حقوق بازیکنان را بدهد. بعضی‌ها این کار من را ایجاد حاشیه می‌دانند و بعضی هم احقاق حق و حقوق. اما به اعتقاد خودم کارهایم به هیچ عنوان حاشیه‌ای نیست.

وی ادامه داد: اگر رییس تازه هم وظایف خودش را انجام دهد و به دنبال حق بازیکنان باشد من هم کار خودم را انجام می‌دهم. مدال‌آوران گوانگژو ۵۰ سکه گرفتند، در حالی که با چند مبارزه به مقام سومی می‌رسیدند اما برای فوتسالی که ۴۵ تیم در مقدماتی آسیا شرکت می‌کنند و ۱۶ تیم هم در مرحله نهایی می باشند و ایران در بین این همه تیم قهرمان می‌شود هیچ اهمیتی قائل نمی‌شوند. من باید در این شرایط از بازیکنان دفاع می کردم. این اتفاق را ترابیان انجام نمی داد و خودش را درگیر نمی کرد چون می‌دانست ممکن است با اعتراض‌ کردن‌هایش برکنار شود. مطمئن باشید اگر افتخاری وظیفه‌اش را انجام می داد اختلافات پیش نمی‌آمد و مقصر آن‌ حاشیه ها رییس قبلی بود. بنابراین اگر افتخاری این کارها را انجام دهد و هر کسی به فکر کار خودش باشد بعید است که اختلافی پیش بیاید.

شمس همچنین با اشاره به رقم بالای قرارداد خسوس با فدراسیون فوتبال مطرح کرد: فدراسیون با خسوس قرارداد ترکمنچای امضا کرده و او را بدون هیچ تستی یک ساله به خدمت گرفته است مطمئنا اگر این قرارداد به صورت یک طرفه لغو شود ایران باید خسارت‌هایی را بدهد، بنابراین خسوس باید در ایران بماند اما می‌توانیم از او به عنوان استعدادیاب و مربی پایه و آموزش دهنده در کلاس‌ها استفاده کنیم. اما این که بخواهیم به خاطر قرارداد با او تیم ملی بزرگسالان را فدا کنیم خوب نیست. چه بهتر مربی‌ای که قرار است دو سال آینده ایران را قهرمان آسیا کند از امروز تیم را در دست بگیرد و کمیته فوتسال دنبال این نباشد که ابتدا خسوس را بیاورد و سپس دو ماه بعد او را برکنار کند. مربی که به تیم ملی می‌آید باید قرارداد چهار ساله داشته باشد تا با خیال راحت تیم را برای جام جهانی آماده کند.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.