قرارداد صادرات گاز به سوئیس نهایی ش

۲۹فروردین۱۳،

معاون وزیر نفت از نهایی شدن قرارداد صادرات گاز به سوئیس خبر داد و گفت: تیر ماه امسال نیز صادرات گاز ایران به کشور عراق آغاز می گردد.
به گزارش ایسنا، جواد اوجی با اعلام اینکه قرارداد صادرات گاز به سوئیس نهایی شده است گفت: در حال حاضر در حال حاضر مذاکره با کشور ترکیه برای تعیین حق ترانزیت گاز از خاک این کشور هستیم.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین از آغاز صادرات گاز کشور به عراق در تیر ماه امسال خبر داد و گفت: صادرات گاز به این کشور با هفت میلیون متر مکعب در روز آغاز می گردد و به تدریج به ۲۵ میلیون متر مکعب در روز افزایش می یابد.
وی ادامه داد: صادرات گاز ایران به عراق از دو نقطه صورت می گیرد که یک خط لوله آن برای تامین نیروگاه البغداد و المنصوریه خواهد بود. خط لوله دوم که از خرمشهر آغاز می گردد گاز مورد نیاز نیروگاه بصره را تامین خواهد کرد که حجم ارسال گاز با این خط لوله نیز ۲۰ تا ۲۵ میلیون متر مکعب در روز است.
اوجی درمورد قیمت گاز صادراتی به عراق نیز گفت: قیمت صادرات گاز براساس فرمول فروش نفت خام و فرآورده های نفتی (نفت کوره و گازوئیل) تعیین می گردد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: قیمت گاز صادراتی ایران به عراق در حد قیمت صادرات گاز به ترکیه است و قیمت آن از قیمت گاز وارداتی ترکمنستان به ایران کمتر نیست.
معاون وزیر نفت همچنین از مذاکره با کشورهای حاشیه خلیج فارس برای صادرات گاز خبر داد و گفت: مذاکرات خوبی دراین زمینه انجام شده که نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.
اوجی اعلام کرد که این مذاکرات هم با بخش دولتی و هم با بخش خصوصی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس صورت گرفته است.


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.