قرارداد همکاری در حوزه ازدیاد برداشت بین پارک پردیس و شرکت نفت و گاز پارس منعقدشد

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، ˈمهدی صفاری نیاˈ روز سه شنبه در یک نشست خبری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت:پارک فناوری پردیس از سه سال گذشته قراردادهایی را با شرکت ملی نفت ایران امضا کرده است که بر اساس آن بخشی از نیازهای فنی شرکت نفت ایران توسط شرکت های دانش بنیان عضو این پارک رفع خواهد شد.

وی افزود: همچنین براساس قرارداد دیگرمیان پارک فناوری پردیس و شرکت ملی گاز ایران، هفت طرح در حوزه نیازهای فنی شرکت ملی گاز شناسایی و شرکت های دانش بنیان این حوزه معرفی شده اند.

رئیس پارک فناوری پردیس همچنین با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری و وزارت نفت در ماه گذشته اظهار داشت: بخشی از نیازهای صنعت نفت توسط شرکت های دانش بنیان رفع خواهد شد که در حال حاضر کار شناسایی و ارزیابی شرکت های دانش بنیان برای انجام این پروژه در حال انجام است.

***پنج محصول دانش بنیان هفته آینده رونمایی می شود

صفاری نیا از رونمایی از پنج محصول دانش بنیان همزمان با برگزاری اجلاس سالانه این پارک در هفته آینده خبر داد و گفت: حوزه هایی نانو ، مخابرات و مکاترونیک از جمله این محصولات هستند و دانش فنی آن ها در کشور بومی شده است.

وی همچنین از رونمایی از پنج محصول در حوزه دارو همزمان با هفته پژوهش خبر داد و گفت: این داروها در حوزه داروهای سرطانی و سوختگی است و برخی از آن ها دارای پایه نانویی هستند.

رئیس پارک فناوری پردیس خاطرنشان کرد: در حال حاضر محصولات دانش بنیانی همچون دوربین نسل سوم کنترل سرعت، داروی سردرد میگرنی، داروی ضدهپاتیت بی و دی، واکسن های فصلی، دستگاه شناسایی نارسایی قلبی در کودکان و دیگر موارد در پارک فناوری پردیس تولید شده است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری اولیه در پارک فناوری ۳۸ هکتاری پردیس، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است گفت: این پارک ۳۰ سازمان داخلی و ۱۲ سازمان خارجی از چهار مجموعه بین المللی عضو در پارک فناوری پردیس را در بر می گیرد.

علمی**۹۱۹۰**۱۵۴۴

انتهای پیام /*

info@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.