قرارداد پیش فروش خودروسازان اشکال شرعی ندارد

این خبر امروز دوشنبه ۸ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

قرارداد پیش فروش خودروسازان اشکال شرعی ندارد

عصر خودرو : یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در خصوص اشکالات مطرح شده از سوی بعضی رسانه ها در خصوص قرارداد پیش فروش خودروسازان گفت: در استفتای iبه عمل آمده از دفتر مراجع عظمی، همه بندهای قرارداد iبه اطلاع ایشان رسانده نشده است.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از خبر خودرو حجت الاسلام جعفری افزود: استفتاء نمایندگان تنها iبه این سؤال اکتفا نموده اند که آیا قرارداد پیش فروش کالا که در آن مشخصات و وقت تحویل کالا نامعلوم ولی قیمت کالا نامعلوم وبسته iبه قیمت وقت تحویل کالا باشد، از نظر شرع مقدس صحیح است یا خیر؟ در حالی که روش صحیح استفتاء در این خصوص، پرسش در مورد خود قرار داد است.
وی اظهار نمود: در خصوص قرارداد پیش فروش خودروسازان از دفتر مقام معظم رهبری، و همچنین دفاتر حضرات آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی و وحید خراسانی استعلام در خصوص پرسش فوق استفتاء iبه عمل آمد.
دفتر مقام معظم رهبری در خصوص قرار داد پیش فروش خودروسازان پاسخ داد: با توجه iبه این که این قرارداد بیع سلف نمی باشد و خودرو تحویل نشده و همه پول پرداخت نشده است در حقیقت شراکت مدنی iبه حساب می آید و از این رو بلامانع است.
همچنین دفاتر آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی و وحید خراسانی نیز پاسخ دادند که با توجه iبه این که وقت معامله، وقت تحویل خودرو خواهد بود و همه پول هنگام تحویل پرداخت می گردد این قرارداد صحیح و بلااشکال می باشد.
در یکی از برنامه تلویزیونی با عنوان «پایش» که iبه موضوع قراردادهای پیش فروش خودرو اختصاص داشت مطرح شده بود که در قرار دادهای پیش فروش خودرو که شرکتهای خودروسازی ایران با مشتری هایشان می بندند اشکال شرعی وجود دارد.

دوشنبه ۸ آبان   ۱:۲۲

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.