قرار داد مربی خارجی هنوز امضا نشده است/پیشنهادات تازهی برای AFC داریم

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

نائب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال گفت: با توجه iبه مسافرت کفاشیان، قرارداد مربی خارجی تیم ملی بانوان هنوز امضا نشده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار ورزشیممتازنیوز، فریده شجاعی، نائب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در حاشیه نشست رسانه ای سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال بانوان اظهار داشت: پس از پنج سال اولین بار است که یک نشست رسانه ای جمع کاملی از خبرنگاران حضور دارند و iبه جذب مربی خارجی iبها داده شده است هرچند که همیشه پوشش رسانه ای برنامه های بانوان در فوتبال و فوتسال خوب بوده است.

وی افزود: وجود رسانه ها سبب رشد فوتبال بانوان شده و از انتقادات مناسب همیشه برای سازندگی استقبال می‌‌کنیم.

* فوتبال مردان و زنان آسیا متفاوت است

وی گفت: فوتبال بانوان در آسیا وضعیت متفاوتی با بخش مردان دارد، پنج تیم برتر آسیا در مسابقات مقدماتی با توجه iبه تفاوت سطح فنی آنها با سایر کشور ها حضور ندارند و حضور آنها در مسابقات جام جهانی همیشه قطعی است.

* می‌توانیم در بین ۱۰ تیم برتر دنیا باشیم

وی ادامه داد: کره شمالی و جنوبی، ژاپن، چین و استرالیا تیم های برتر آسیا می باشند.

ژاپن قهرمان سال قبل مسابقات جهانی است و کره شمالی نیز نائب قهرمان مسابقات جوانان جهان شده است، iبه همین سبب نمی‌توانیم با این سرعت iبه سطح آنها برسیم اما پتانسیل iبهتر شدن را داریم تا در بین ۱۰ تیم برتر دنیا قرار بگیریم ولی کارسختی را داریم.

* کار سختی بدون اسپانسر داریم

شجاعی گفت: در واقع فوتبال،‌ فوتسال و فوتبال ساحلی بانوان در یک فدراسیون فعالیت دارند، مسابقات داخلی مرتبی در سطح لیگ برتر، دسته یک تا سه را داریم، و بدون حامی مالی کار را برای ما سخت تر نیز نموده است.

وی اظهار داشت: ۳۷ استان فعال در کشور داریم و در همه رده های سنی بازیکنان را که از شهرستان های مختلف می باشند را iبه اردوی تیم ملی دعوت نموده ایم.

وی در مورد برنامه های آتی بخش بانوان گفت: تیم ملی زیر ۱۴ سال قرار است اسفند iبه مسابقات منطقه جنوب شرق آسیا در سریلانکا اعزام شود. تیم ملی زیر ۱۶ سال اردوها و مسابقات تدارکاتی بسیاری از جمله در اوکراین داشته است.

 تیم ملی زیر ۱۹ سال نیز اردویی در اردن داشته و در مسابقات مقدماتی آسیا iبه مرحله دوم در ویتنام راه یافته است، که گروه سختی در کنار تیم تایلند داریم واز این دور تنها یک تیم راهی فینال می گردد.

وی افزود: تیم ملی فوتسال نیز خود را برای مسابقات جام جهانی آماده می نماید ودر رقابت های ۲۰۲۴ داخل سالن کره جنوبی نیز شرکت خواهد نمود.

*به دنبال موفقیت قاره ای هستیم

شجاعی خاطر نشان نمود: تا iبه حال iبه جز قهرمانی و نایب قهرمانی غرب آسیا مقام دیگری نداشته ایم و موفقیت تیم هایمان درمسابقات آسیایی حائز اهمیت است یک بار نیز مقام چهارم آسیا را داشته ایم.

در کنار برنامه های فوتبال و فوتسال، فوتبال ساحلی را فعاعل نموده ایم ودر جلسه آینده AFC پیشنهاد برگزاری مسابقات ساحلی آسیا و جام باشگاههای آسیا در فوتبال بانوان را ارائه خواهیم داد تا با برگزاری آن iبه طور حتم مشکل امکانات از طریق جذب حامی مالی نیز برطرف می گردد.

*با حضور کاستا اهداف بلند مدت داریم

وی در مورد حضور کاستا پرتغالی گفت: برنامه دراز مدتی برای حضور در مسابقات مختلف iبه ویژه جام جهانی ۲۰۲۴ کانادا با ورود سرمربی خارجی تیم ملی فوتبال بانوان داریم.
شانس حضور در مرحله پایانی جام جهانی را باوجود عدم حضور کره شمالی iبه سبب دوپینگ و نیز سهمیه پنج تیم از آسیا را داریم.

وی افزود: حضور در جام جهانی ۲۰۲۴ و المپیک ۲۰۱۶، جام ملتهای آسیا مهمترین اهداف فوتبال بانوان در آینده است و از کاستا خواسته ایم در مرحله دوم در بخش استعداد یابی و تیم های پایه iبه فوتبال ایران کمک کنم.

*اولویت کاستا تیم ملی است

وی تصریح نمود: قرار داد کاستا iبه طور معمول یکساله است ودر صورت رضایت طرفین تمدید خواهد شد. متن قرارداد تنظیم شده با امضا کفاشیان برای کمیته ملی المپیک نیز ارسال خواهد شد اما کمیته موافقت ضمنی خود را دراین مورد اعلام نموده است.
۸۵هزار دلار مبلغ قرارداد با کاستا توافق شده است.

*برخی ها استفاده مشترک بازیکنان را بزرگ نموده اند

وی گفت: استفاده مشترک از بازیکنان در فوتبال و فوتسال مشکلی نمی باش که بعضی مربیان آن را بزرگ نموده اند زیرا مهارت پایه در هردو یکی است و از لحاظ فیزیولوژیکیمشکل ساز نمی شود در بعضی کشورها این مورد مرسوم است./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.