قرار گرفتن خودروسازان زیر ذره‌بین مجلس

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: صنایع خودروسازی از ذره بین نظارتی مجلس دور نخواهند ماند و این نظارت محدود به یک شرکت خاص نمی‌شود.

علی علیلو عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه طرح تحقیق و تفحص از خودرو سازان ارائه شده است، گفت: طرح تحقیق و تفحص از خودرو‌سازان به هیات رئیسه ارائه و به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شده است لذا بزودی بعد از بحث و رای‌گیری در صحن مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص محدود به یک شرکت خاص نیست، افزود: در بعضی خبرگزاری‌ها تنها از یک شرکت برای تحقیق و تفحص نام برده می‌شود اما این درحالیست که طرح مربوطه شامل تمام خودرو سازان می‌شود.

علیلو با بیان محورهای این طرح گفت: از مهم‌ترین محورهای بررسی از این شرکت‌ها بحث مدیریت، گردش مالی و ارتقاء کیفیت خودروها است که در بعضی از شرکت‌ها مانند ایران خودرو بررسی گردش مالی اهمیت بسیاری دارد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه بخشی از خودروسازان متعلق به بخش خصوصی و بخشی دولتی هستند، تاکید کرد: در صورت تصویب طرح،  هیچ شرکت خودروسازی از ذره بین نظارتی مجلس دور نخواهد ماند و آنان باید نسبت به تعهدهایی که دارند پایبند باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.