قرار گرفتن ۲۳ نیروگاه وزارت نیرو در طرح مهر ماندگار

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

وزیر نیرو گفت: ۲۳ نیروگاه وزارت نیرو iبه ظرفیت ۱۲ هزار مگاوات در طرح مهر ماندگار قرار گرفته است.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مجید نامجو در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق در جمع خبرنگاران گفت: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق با حضور ۳۰۰ شرکت داخلی و ۵۰ شرکت خارجی برگزار می شود که معنای خاصی iبه استقلال خارجی بخشیده است.

وی با اشاره iبه میزان صادرات برق اظهار داشت: ما توانایی صادرات ۱۰ میلیارد کیلو وات ساعت برق را داریم که این خود نشان دهنده توانایی شرکت نمایندگان در این نمایشگاه است.

نامجو با بیان اینکه ۲۳ نیروگاه وزارت نیرو در طرح مهر ماندگار قرار گرفته است گفت: این تعداد نیروگاه ۱۲ هزار مگاوات iبه ظرفیت برق کشور اضافه می کند.

وی افزود: اجرای این طرح ها نیازمند منابع مالی و ارزی است که در دستور کار دولت قرار گرفته و ما هم برای دریافت این منابع پیگیری های جدی را انجام می دهیم.

نامجو عنوان داشت:‌ همچنین ۸ نیروگاه خصوصی از صندوق توسعه ملی اعتبار دریافت نموده اند که ۳ نیروگاه فعال شده و در حال گشایش اعتبار برای آنها هستیم و iبه سریعی کار اجرایی آنها نیز آغاز می شود.

وی خاطرنشان نمود: وزارت نیرو در تلاش است که میزان تلفات نیروگاهی را نیز کاهش دهد و اکنون میزان تلفات در بخش برق ۱۴٫۹۸ است و باید تا پایان برنامه پنجم توسعه iبه ۱۴ درصد برسیم.

وی افزود: وزارت نفت و نیرو و استانداران جلسات مختلفی را برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه ها تشکیل داده اند و برای تامین این سوخت مشکل خاصی وجود دارد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.