قرقیزستان گوشت به ایران صادر می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، حمید صافدل در دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و قرقیزستان گفت: سندی که میان ایران و قرقیزستان به امضا رسیده است، شرایطی را فراهم می‌کند که طرفین برای دسترسی به افق‌های آینده و همکاریهای اقتصادی و بازرگانی شرایط سهل تری داشته باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس، طرف قرقیزی برای مساعدت در جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری برای تجار ایرانی قول همکاری داده است، ضمن اینکه قرار است همکاری لازم برای تسهیل در تشریفات گمرکی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربه ایران در زمینه تولید مواد غذایی، طرف قرقیزی به منظور توسعه امکانات تولید و صادرات کالاهای حلال، راه‌اندازی صنعت حلال در قرقیزستان ابراز تمایل کرد و دراین رابطه مقرر شد اتاق ایران نقطه نظرات پیشنهادی خود را اعلام کد.

به گفته صافدل، استان خراسان شمالی جهت برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در قرقیزستان، آمادگی لازم را دارد و بر این اساس، تبادل اطلاعات به منظور آشنایی با امکانات، توانایی‌ها و نیازهای صنعتی و معدنی دو طرف به ویژه در حوزه اکتشاف و استخراج و فرآوری در معادن طلا، ذغال‌سنگ، معادن سنگ‌آهن، بوکسیت، مس، معادن غیرفلزی، توسعه همکاری در حوزه آموزش مجدد و ارتقا تخصصی نیروی انسانی در حوزه معدن و صنایع معدنی مورد توافق قرار گرفت.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان کرد: با توجه به پیشنهاد طرف قرقیزی برای صادرات گوشت به ایران مقرر شد جمهوری اسلامی ایران این موضوع را در چارچوب رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه ای بررسی کرده و پس از آن نقطه نظرات خود را اعلام کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.