قره خانی: بزرگترین لطمه ای که این فیلم دید، از دست دادن خسرو شکیبایی بود

۳۰اردیبهشت،

به گزارش خبرنگار سینماپرس، اکران خصوصی فیلم «ساکن صحرای سکوت» به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شهرداری منطقه هشت تهران و پردیس سینمایی قلهک برگزار شده بود.

 

بنا بر این گزارش در این مراسم  که با حضور چهره های شاخص فرهنگی، هنری و ورزشی برگزار شد، نیوشا ضیغمی، علیرضا خمسه، سید جمال ساداتیان، محمدرضا جعفری جلوه، بهرام عظیمی، سید مسعود اطیابی، علی شاه حاتمی، رضا یزدانی، داریوش مودبیان، اسحاق خانزادی، مرتضی ضرابی، عباس محبوب، شراره رخام، خداداد عزیزی، مهدی هاشمی نسب، فرزاد حسنی و رضا بنفشه خواه حضور داشتند.

 

«ساکن صحرای سکوت» مستندی که بر اساس طرحی از جمشید مشایخی ساخته شده است دربارهٔ فعالیت های هنری زنده یاد خسرو شکیبایی هنرمند فقید سینمای ایران است. در این فیلم تعداد کثیری از هنرمندان ایران از جمله علیرضا خمسه، مرتضی احمدی، ژاله علو، نیکی کریمی، رامبد جوان و غیره اشعاری را برای این هنرمند فقید دکلمه کرده اند و داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، مهدی صباغ زاده، احمدرضا درویش، کیومرث پوراحمد و غیره هم در مورد همکاری شان با زنده یاد شکیبایی سخن گفته اند.

 

رونمایی مستند ساکن صحرای سکوت

پیش از آغاز برنامه،الهام قره خانی یکی از کارگردانان این مستند توضیحاتی در مورد روند ساخت این مستند و اکران آن داد و گفت: تولید این فیلم در زمان حیات خسرو شکیبایی آغاز شد و بزرگترین لطمه ای که این فیلم دید،از بستگان خسرو شکیبایی بود.با فوت ایشان جهت گیری فیلم تغییر کرد،و اثری که قرار بود زندگینامه و فیلمشناخت خسرو شکیبایی به همراه بازسازی دوران کودکی و نوجوانی ایشان با روایت خود خسرو شکیبایی باشد،تبدیل به یادنامه ای از این بازیگر بزرگ سینمای ایران شد.

 

وی ادامه داد: مستند «ساکن صحرای سکوت»به کنکاش در دلایل ماندگاری خسرو شکیبایی به عنوان یک بازیگر مولف در سینمای ایران از طریق گفت و گو با همکارانش می پرداد که که از مهمترین این دلایل،اخلاق و صفات والای انسانی در کنار هنر بازیگری شکیبایی بود.

 

لازم به ذکر است غیر از پردیس سینمایی قلهک، تنها پردیس سینمایی ملت هر روز ساعت۷:۴۵به صورت تک سانس اکران «ساکن صحرای سکوت» را بر عهده داشته و بنابر توافقات صورت گرفته چنانچه فیلم مورد استقبال مخاطبان واقع شود در سایر سینماها و پردیس های سینمایی نیز اکران خواهد شد.

 

انتهای پیام/ن.ف


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سمیه رحیمی نسب:

    ای کاش این یادنامه زیبا رو درتمام سینماها یا حداقل به صورت سی دی در بیاد تا همه عاشقان آقای شکیبای ازش استفاده کنن.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.