قسمت دوم فیلم برنده چهار جایزه اسکار ساخته می‌شود

۲۶اردیبهشت،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرکت واینستین در جشنواره فیلم کن از تولید دنباله فیلم بسیار موفق «ببر خیزان، اژدهای پنهان» به کارگردانی آنگ لی خبر داد.
 

پروژه «ببر خیزان، اژدهای پنهان ۲ – سرنوشت سبز» (Crouching Tiger Hidden Dragon II – The Green Destiny) را یوئن وو پینگ (طراح صحنه‌های مبارزه فیلم اول) کارگردانی می‌کند.
 

دانی ین در این فیلم نقش «گرگ خاموش» را بازی می‌کند و میشل یو نقش یو شو لین را تکرار خواهد کرد.
 

فیلمنامه را جان فاسکو از روی «شوالیه آهنین، گلدان نقره‌ای»، پنجمین کتاب از سری داستان‌های «Crane-Iron Pentalogy» نوشته وانگ دو لو می‌نویسد. «ببر خیزان، اژدهای پنهان» هم از روی این قصه‌ها ساخته شد.
 

«ببر خیزان، اژدهای پنهان» سال ۲۰۰۰ به شکلی غافلگیرکننده در سطح بین‌المللی به موفقیت دست پیدا کرد. این فیلم در دنیا بیش از ۲۰۰ میلیون دلار و در ایالات متحده ۱۲۸ میلیون دلار فروخت و پرفروش‌ترین فیلم خارجی‌زبان تاریخ سینمای آمریکا شد.
 

«ببر خیزان، اژدهای پنهان» تولید مشترک تایوان، هنگ کنگ، آمریکا و چین بود و با بودجه‌ای حدود ۱۵ میلیون دلار ساخته شد. این فیلم در جوایز اسکار ۲۰۰۱ در ۱۰ بخش شامل بهترین فیلم و کارگردان نامزد اسکار بود و در نهایت در چهار بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان، فیلمبرداری، موسیقی و طراحی هنری برنده اسکار شد.
 

این فیلم با بازی یو، ژانگ زی‌یی و چو یون-فت داستان دو زن مبارز است که سرنوشت آن‌ها در دوران سلسله چینگ به هم گره می‌خورد.
 

لس آنجلس تایمز / ۱۶ مه / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.