قشقاوی به زودی عازم لیبی می‌شود

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه گفت: ‘حسن قشقاوی ‘معاون کنسولی ، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه به زودی در راس هیاتی به همراه دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جهت پیگیری آزادی هیات رسمی هلال احمر ، عازم طرابلس پایتخت لیبی خواهد شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،  ‘امیر عبداللهیان’ بر ضرورت اقدامات فوری وجدی مسئولان لیبی در آزادی هیئت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه در ادامه ضمن تاکید بر سلامت کامل این افراد اعلام کرد: تلاش‌های فشرده وزارت امورخارجه برای آزادی هیات رسمی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد.

هفت تن از نیروهای جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی جمعیت هلال احمر لیبی برای امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک و توسعه همکاری‌های دوجانبه به این کشور سفر کرده بودند، پس از امضای تفاهم‌نامه به طور مشکوکی در شهر «بنغازی» ناپدید شدند.

وی با انتقاد از اینکه تاکنون تلاشهای به عمل آمده مقامات لیبی برای آزادی هیئت ربوده شده هلال احمر کافی و مثمر ثمر نبوده است،اظهار داشت:وزارت امورخارجه از مقامات لیبیایی خواست تا اقدامات جدی وگسترده ای را به منظور آزادی هر چه سریعتر این افراد انجام دهد.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی دستگاه دیپلماسی ایران این افراد از سلامت کامل برخوردار هستند.

“انتهای پیام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. میرمجید سعیدی:

    جناب آقای قشقایی ، امروز ۱۲ روز از ربوده شدن هیئت ایرانی در لیبی می گذرد ، می توانید توضیح بفرمایید به اینکه در خبرها آمده است که جنابعالی به زودی ! قصد سفر به لیبی را دارید ، یعنی چند روز دیگر ؟! جناب آقای ابوالحسن فقیه ، رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ! چرا جنابعالی و همکاران محترمتان ، پیش از اعزام به کشور لیبی در باره اوضاع داخلی آنجا تحقیق نکرده اند در حالی که از قول رییس هلال احمر لیبی در سایت ها آمده است که مدتی بود که اشرار مسلح اخطارهایی را به ما می دادند و ما می دانستیم کشورمان نا امن است اما در دعوت خود از ایران این موضوع را کتمان کردیم و از این بابت ” احساس گناه می کنیم ” ! آقای فقیه ، لطفا بفرمایید : جنابعالی از اعزام سهل انگاری شده مدیران ارشدتان به لیبی ، احساس گناه نمی کنید ؟ اگر بفرمایید احساس گناه نمی فرمایید ، شاید بتوان گفت : مدیر هلال احمر لیبی در پذیرش اشتباه و سهل انگاری اش ، شجاع تر است ! جناب آقای فقیه ، دوست دارم بدانم : همکاران شما در هر شرایطی ماموریت دارند به منظور اقدامات بشر دوستانه !!! بدون در نظر گرفتن امنیت نسبی سفرشان ، می بایست به ماموریت های برون مرزی بروند؟! متشکرم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.