قصاص، سرانجام آتش زدن دختر جوان

۲۷خردادماه،

مرد جوان که پس از قتل زنی جسد او را به آتش کشیده بود، پس از محاکمه به قصاص محکوم شد.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ در این پرونده علی ۲۹ ساله متهم است ۱۴ اسفند سال ۹۰ زن جوانی بنام نرگس را در ملارد خفه کرده است. هفته قبل جلسه محاکمه متهم در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی همتیار برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نماینده دادستان در تشریح کیفرخواست گفت: علی ۲۹ ساله در تاریخ ۱۴ اسفند سال ۹۰ به سبب اختلافاتی که با مقتول بنام نرگس داشت او را با روسری خفه کرد که از تاریخ سوم فروردین سال ۹۱ در بازداشت است.

با توجه به اعترافات متهم بازسازی صحنه قتل و گزارش پزشکی قانونی در خصوص سبب مرگ مقتول برای متهم پرونده تقاضای مجازات قانونی را دارم. در ادامه اولیای دم مقتول با حضور در جایگاه خواستار قصاص قاتل شده و پرداخت تفاضل دیه را قبول کردند.

متهم نیز وقتی در جایگاه دفاع قرار گرفت، با قبول اتهاماتش گفت: من تمام اعترافات قبلی خود را قبول دارم و مقتول را با روسری اش خفه کردم. ما باهم نسبت فامیلی داشتیم و روز اتفاق برای صحبت با نرگس به خانه‌اش رفتم که ناخواسته این جنایت رخ داد. نمی توانم در مورد روز اتفاق صحبت کنم و همان حرف هایی که در بازجویی ها زدم شرح کامل جنایت است.
 
سپس وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از موکلش اظهار داشت: بر اساس گفته های موکلم مقتول او را همراه زنی دیده و قصد داشت از این موضوع سوءاستفاده کند. روز اتفاق نیز علی برای صحبت در این خصوص به خانه مقتول رفته که در آنجا با هم درگیر شده و ابتدا با گوش‌کوب ضربه ای به سر نرگس زده و وقتی زن جوان بیهوش می گردد او را با روسری خفه می کند.متهم پس از این اقدام جسد را به حمام برده و با مقوایی که در خانه قرار داشت به آتش می کشد. همچنین شلنگ گاز را قطع کرده تا خانه منفجر شده و هیچ ردی از او باقی نماند. این در حالی بود که در زمان اتفاق فرزند ۴ ساله مقتول نیز در خانه حضور داشت. همسایه ها که متوجه بوی دود شده بودند وارد خانه شده و با خاموش کردن شعله های آتش از سوختن جسد و انفجار در خانه جلوگیری کرده بودند.

این دفاعیات در حالی مطرح شد که نماینده دادستان با اشاره به اعترافات قبلی علی در دادسرا اظهار داشت: متهم سه بار اقرار کرده که از مقتول عکس هایی بر روی یک فلش مموری داشته و قصد داشت با آن از نرگس سوءاستفاده کند که روز اتفاق مقتول این فلش را شکسته و این کار او سبب عصبانیت متهم و ارتکاب جنایت از سوی او می گردد.

در این لحظه رئیس دادگاه ادامه رسیدگی به این پرونده را به صورت غیرعلنی اعلام کرد و با اخذ آخرین دفاعیات متهم ۵ قاضی دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و متهم را به قصاص محکوم کردند.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.