قصص قرآنی ایده‌ مناسب تولید بازی‌ رایانه‌یی

فاوانیوز : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قصص قرآنی ایده مناسبی برای تولید بازی‌های رایانه‌یی است و با استفاده از این ایده‌ها دیگر نیازی به سوژه‌های غربی در تولید گیم نداریم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا ، سیدمحمد حسینی در مراسم رونمایی از آثار فاخر قرآنی گفت: حضور باشکوه مردم در نمایشگاه قرآن موجب دلگرمی فعالان قرآنی کشور است و هنرمندانی که در این عرصه تلاش می‌کنند، با حمایت مردم با انگیزه ای مضاعف به کار خود در این زمینه ادامه می دهند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه ایده‌های قرآنی بازی‌های رایانه‌یی افزود: این ایده از نمایشگاه و جشنواره بازی‌های رایانه‌یی تهران آغاز شد و اقدام قابل توجهی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: به هر حال به جای اینکه قبله آمال ما در بازی‌های رایانه‌یی، غرب باشد و از این بازی‌های رایانه‌یی کپی برداری کنیم می توانیم از سوژه‌های خوب ایرانی اسلامی استفاده کنیم کما اینکه در سال‌های اخیر این اتفاق در کشور رخ داده است. چنانچه ایده‌های اسلامی مناسب در اختیار بازی سازان قرار گیرد دیگر نیازی به استفاده از سوژه‌های غربی نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: ما به توحید معتقدیم اما غرب به انسان نگاهی مادی دارد و فرهنگ ما با غرب متفاوت است. قصص و داستان‌های زیبای قرآنی چنانچه به درستی پرداخته شوند به بازی های جذابی تبدیل خواهند شد.

حسینی ادامه داد: تعداد ایده‌های قرآنی رسیده به جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌یی بسیار قابل توجه است و می‌توان با ایجاد انگیزه، بازی‌های مناسبی را با استفاده از ایده‌های قرآنی خلق کرد.

وی یادآور شد: اگر ما خواهان عزت هستیم راهی جز تمسک به علم و دانش نداریم و این در حالی است که غرب نمی‌خواهد ایران اسلامی به دانش و فناوری‌های روز دست یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار امیدواری کرد که با استفاده از علم و دانش روز، بتوانیم به کلام مقام معظم رهبری در عرصه آزاد اندیشی جامه عمل بپوشانیم.

حسینی به لزوم استفاده از فناوری‌های نوین و استفاده از ابزار رسانه‌یی جدید در دنیا اشاره کرد و گفت: راه گریزی از فناوری‌های نوین نیست و امروز فضاتی مجازی برای ما یک واقعیت است. جوانان ما به فضای مجازی علاقه بسیاری دارند و ما وظیفه داریم از این فضا در راستای ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی استفاده کرده و حضوری جدی در این عرصه داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: غرب در گذشته تلاش می‌کرد برای عدم انتشار اندیشه اسلامی مانع از حضور مبلغان دینی در کشورهای مختلف شود اما امروز فضای مجازی، مرزهای جغرافیایی را از میان برده و ما نیز وظیفه داریم از این ابزار برای انتقال پیام انقلاب استفاده کنیم.

حسینی یادآور شد: مردم دنیا به دنبال حقیقت هستند و ما باید پیام انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برسانیم. ما باید از همه ظرفیت‌های هنری خود برای ایجاد جذابیت و شفافیت در تبیین مفاهمی قرآنی برای مخاطبان استفاده کنیم و باید به این مهم اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.
فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.