قصه تمام نشدنی انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال /برناردی می آید،نمی آید

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > والیبال – قصه «آمدن» و «نیامدن» برناردی به ایران تمامی ندارد. چهار روز بعد از اطمینان خولیو ولاسکو برای آمدن برناردی به تهران، حالا حرف از نیامدن اوست.

به گزارش ممتاز؛حتی ولاسکو که برای خداحافظی به تهران آمده بود، شنبه در آخرین نشست خبری اش همه تناقض ها دربارهٔ نیامدن سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران را خیلی قاطعانه رد کرد: «من مطمئنم برناردی به ایران می‌آید و سرمربی می‌شود. لورنزو سرمربی یک تیم باشگاهی در لهستان است، از نظر حرفه ای درست نیست  درباره شرایط هدایت تیم جدیدش صحبت کند اما مطمئنم قراردادش امضا می شود و به ایران می آید.» فدراسیونی ها هم سرخوش از امضا قرارداد تا آخر هفته خبر می دادند . با اینکه قرار بود سه شنبه شب قرارداد امضا شده برناردی به ایران برسد اما انتظارها بی نتیجه  ماند.قراردادی نرسید، تا ساز دیگری کوک شود.سازی که صدایش شاید نیامدن برناردی به ایران باشد.

از طرفی محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال هم  طبق آخرین صحبت هایش با کاندیدای اول سرمربیگری تیم ملی گفته :«تا فردا با برناردی به جمع بندی می رسیم.»ظاهرا قصه از آنجا شروع شده که تیم جاسبریسکی وژیل برناردی تنها یک برد تا جام باشگاه های جهان فاصله دارد. با مصوبه جدیدfivb سه تیم اول اروپا جواز جام باشگاه های جهان را می گیرند و این رقابتها هم امسال به جای اکتبر یا همان مهرماه ،قبل از لیگ جهانی برگزار می شود،با این حساب لورنزو برناردی سرمربی تیم ملی والیبال نمی تواند خودش را اردیبهشت ماه  به تیم ملی برساند و آمدنش به یک هفته قبل از لیگ جهانی موکول می شود.زمانی که اصلا مناسب نیست.چرا که اردوی تیم ملی والیبال اواخر اسفندماه استارت می خورد.همین مساله فدراسیون را مردد کرده .محمد رضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در این باره می گوید:«اگر گفتم به جمع بندی برسیم یعنی اینکه دنبال راه حل هستیم.با شرایطی که تیم باشگاهی برناردی در لیگ اروپا دارد ،اگر فینالیست شود با حضور در جام باشگاه های جهان ،دو ماه را از دست می دهیم.به خاطر این قضیه ما به جمع بندی نرسیدیم. نه اینکه حرف ،حرف پول باشد و  محتوای قرارداد.»

انگار فدراسیون وقتی دست روی اسم برناردی گذاشت،هیچ وقت در خواب هم نمی دید که  این بار تغییر تاریخ جام باشگاه های جهان برای آمدن سرمربی جدید تیم ملی به تهران دردسرساز شود . اصلا پیش بینی صعود تیم او در لیگ اروپا را هم نکرده بود.رئیس فدراسیون یه جوری به این قضیه اعتراف می کند:«  بررسی های نشان می داد حتی اگر تیم برناردی به جام باشگاه های جهان هم صعود کند او می تواند از تیمش خداحافظی کند تا تیم لهستانی اش با مربی جدیدی بگیرد. اما وقتی این رقابتها چند ماه جلوتر آمد همه معادلات بهم خورد.من نمی توانم به مربی خارجی پول بدهم و او را بیاورم که عملا نمی تواند با بازیکنان برای لیگ جهانی کار کند.از طرفی برناردی هم به تیمش تعهد اخلاقی دارد. نمی تواند از تیمی پول بگیرد و در مقابل همه فکر و ذکرش ایران باشد.»

شاید مهمترین دغدغه فدراسیونی ها لطمه نخوردن والیبال است. داورزنی می گوید:«برنامه ما برای استخدام سرمربی جدید به خاطر پیشرفت تیم در سه سال آینده است.از طرفی نمی خواهیم تیم از جمع هشت تیم برتر لیگ جهانی خارج شود.درست است که نتیجه اولویت ما نیست اما اولویت آخر هم نیست. نمی خواهیم ایران سال آینده در لیگ جهانی تیم آخر سید یک شود و به گروه ۱۲ تیمی سید دوم سقوط کند.می خواهیم کاری کنیم تا برنامه ها را جفت و جور کنیم تا والیبال لطمه نخورد.»

طبق برنامه با پایان لیگ برتر روز ۲۲ اسفندماه قرار بود اردوی تیم ملی والیبال با مربیان ایرانی استارت بخورد تا اردیبهشت ماه که برناردی می رسد .اما حالا با این شرایط کار سخت تر شد.رئیس فدراسیون هم این قضیه را قبول دارد:«ما می خواهیم اردوها را بعداز لیگ شروع کنیم.البته  سه شنبه شب با برناردی صحبت کردم  تا تکلیف را امروز ، فردا روشن کند .اگر به تفاهم برسیم که یک دستیار یارانی به برنامه های او تیم را زیر نظر بگیرد تا او هم کارش را جفت و جور کند.»

فدراسیون برای اینکه سرش بی کلاه نماند رایزنی دوباره را با مربیان دیگر شروع کرده .هرچند هنوز داورزنی به امدن برناردی امیدوار است:«من می خواهم برناردی در باریهای تدارکاتی قبل از لیگ جهانی تیم ملی با صربستانفروسیه و بلغارستان سرمربی جدید کنار تیم ملی باشد. اگر نباشد فایده ندارد . نمی خواهیم مربی داشته باشیم که تنها اسمش سر تیم باشد. با اینکه روی برناردی تاکید داریم اما دوباره رایزنی ها را با چند مربی مثل؛لوزانو ، کاستالانی  شروع کرده ایم تا اگر به هر دلیلی  برناردی نیامد دستمان خالی نماند.»

با اینکه بعضی ها هنوز آناستازی را شانس اول سرمربیگری تیم ملی می دانند،اما رئیس فدراسیون مثل قبل آن را رد می کند:«اصلا چنینی چیزی صحت ندارد. نه اینکه مشکل مالی در کار باشد نه آناستازی نمی خواهد در سال ۲۰۲۴  سرمربی تیمی مقابل لهستان باشد.»

در شرایطی که خولیو ولاسکو سرمربی قبلی یتیم ملی والیبال ایران از برگشت به کشورش خوشحال است همه هم و غم ایرانی ها انتخاب مربی است.البته رئیس فدراسیون می گوید:« درست است که کار کمی گره خورده اما شبانه روز کار می کنیم تا این قضیه حل شود.نگران نباشید.»

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.