قصه گویی راهکاری مناسب برای ارتباط با کودک

۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد قصه گویی را راهکاری مناسب برای ارتباط با کودک عنوان نمود.

به گزارش تفسیری گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر پیمان هاشمیان خاطر نشان نمود: قصه ها برای کودکان خردسال فقط یک محرک روانی و شنیداری نمی باشد، بلکه کارکردهای فراوانی برای این گروه از کودکان دارد و راهی برای ارتباط سازنده به شمار می رود.

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان نمود: کودکان از آن جا که هنوز تجربه گسترده ای در شناخت دنیا ندارند، سعی می نمایند که با ارتباط دادن بین آموخته های پیشی و موضوعهای تازه به تعادل ذهن خود کمک نمایند. این روند معمولا با تخیل کودک عجین میشود و او را یاری میکند که با منطق خود به کشف و شناخت دنیا اقدام کند و بر اساس چنین روندی است که از قصه های تخیلی لذت می برند و از آنها بهره برداری میکنند.

دکتر پیمان هاشمیان اظهار داشت: از طریق قصه ها می توان کودک را در ابعاد عاطفی، اجتماعی، کلامی و ذهنی یاری نمود.

وی با اشاره به ضرورت داشتن ارتباطی شاد با کودک اظهار داشت: کمک به دیگران را به کودکانتان بیاموزید و همراه با کودک خود، فعالیتهای فیزیکی داشته باشید.سعی نمایید با کودکتان بخندید،مرتب کودک را برای کارهای خوب تحسین نمایید. سعی نمایید خوب غذا خوردن کودکتان را تشویق نمایید و به او لبخند بزنید. با دقت به حرفهای کودکانتان گوش دهید.

عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه والدین  باید ایده آل گرایی را کنار بگذارند و به کودکانشان یاد بدهند که مشکلاتشان را خود حل کند اظهار داشت: فرزند خود را مشتاق به  آموختن مطالب تازه نمایید و از تازه ترین خبرها از او سوال نمایید و ریسک پذیری منطقی را در او تقویت نمایید. قاطع باشید و او راعاشق یاد گیری نمایید و وادارش نمایید برای کسب نتیجه بهتر و رضایت بخش خود را مسئول بداند و مصر و سر سخت وپر تلاش باشد و  نسبت به شرایط مختلف انعطاف پذیری داشته و خلاق و نوآور باشد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.