قصیده‌ای برای جانگو / ترانه تیتراژ پایانی فیلم تازه کوئنتین تارانتینو

۱۷ام بهمن ،

به گزارش خبرآنلاین، تازه‌ترین ساخته تارانتینو از شش هفته قبل روی پرده سینماها رفته و تاکنون حدود ۳۱۰ میلیون دلار در دنیا فروخته است.
 

داستان «جانگو آزاد شده» با بازی جیمی فاکس، کریستوف والتس، لئوناردو دی‌کاپریو، ساموئل ال. جکسن و کری واشنگتن در جنوب آمریکا دو سال پیش از آغاز جنگ داخلی روی می‌دهد.

فاکس نقش برده‌ای به نام جانگو را بازی می‌کند که کینگ شولتس، جایزه‌بگیر آلمانی (والتس) او را به کار می‌گیرد تا در قبال آزادی‌اش برادران شرور بریتل را پیدا کند. جانگو هم از شولتس می‌خواهد به او کمک کند تا همسرش برومهیلدا ( واشنگتن) را از دست کالوین کندی، برده‌دار سادیستی و دیوانه (دی‌کاپریو) آزاد کند. به این ترتیب دو مرد راهی سفری خشن برای رسیدن به عدالت و عقوبت می‌شوند.
 

«جانگو آزاد شده» در بخش‌های بهترین فیلم، بازیگر مرد مکمل (کریستوف والتس)، فیلمنامه غیراقتباسی، فیلمبرداری و تدوین صدا نامزد اسکار است. تارانتینو اخیرا برای «جانگو آزاد شده» جایزه گلدن گلوب بهترین فیلمنامه شد.
 

آر زد آ موزیسین برنده جایزه گرمی ترانه تیتراژ پایانی این فیلم را ساخته است. عنوان این قطعه «قصیده‌ای برای جانگو – د خوانده نمی‌شود» Ode to Django –  The D Is Silent است و آر زد آ تهیه‌کننده، ترانه‌سرا و آهنگساز آن است.
 

او پیش از این در دو فیلم «بیل را بکش: جلد ۱» و «بیل را بکش: جلد ۲» با تارانتینو همکاری کرده بود. آر زد آ ابتدا قرار بود در «جانگو آزاد شده» نقش یک برده را بازی کند.
 

او «قصیده‌ای برای جانگو» را با استفاده از دیالوگ‌هایی از خود فیلم «جانگو آزاد شده» همین طور دیالوگ‌هایی از چند وسترن کلاسیک مانند «روز خشم» (تونیو والری، ۱۹۶۷)، «جانگو» (سرجو کوربوچی، ۱۹۶۶) و «آدم‌های زشت» (یوجینو مارتین، ۱۹۶۷) ساخته است.
 

آر زد آ با نام اصلی رابرت فیتس‌جرالد دیگز متولد سال ۱۹۶۹ است. او در سال‌های اخیر در فیلم‌های کارگردانان مطرح مانند «گانگستر آمریکایی» ریدلی اسکات، «آدم‌های بامزه» جاد آپاتو و «سه روز بعد» ‌پل هگیس نقش‌های کوتاه داشته است. او همچنین آهنگساز فیلم‌ «گوست داگ: شیوه سامورایی» ساخته جیم جارموش است. 

۵۸۵۸
 

دانلود آهنگ «قصیده‌ای برای جانگو» از فیلم «جانگو آزاد شده   دانلود آهنگ «قصیده‌ای برای جانگو» از فیلم «جانگو آزاد شده


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.