قطار ابرمغناطیسی چین + عکس

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 قطار ابرمغناطیسی چین + عکس

قطار ابرمغناطیسی چین + عکس

پرشین خودرو: محققان چینی از نمونه اولیه خط حلقوی رونمایی کرده‌اند که امکان حرکت قطار ابرمغناطیسی با سرعتی بالغ بر ۳۰۰۰ کیلومتر در ساعت را فراهم می‌کند.

به گزارش ممتازنیوز، قطار شناور مغناطیسی یا مگ‌لو (MAGLEV) با ریل تماس نداشته و تنها با استفاده از نیروی الکترومغناطیسی در هوا شناور شده و به جلو هدایت می‌شود.
در حال حاضر سریعترین قطار مسافربری جهان، قطار مغناطیسی شانگهای (Shanghai Maglev) است که سال ۲۰۰۴ به بهره‌برداری رسید و سرعتی بالغ بر ۴۳۱ کیلومتر در ساعت دارد.
آسیا – بویژه کشورهای ژاپن و چین – شاهد توسعه نمونه‌های بسیار پیشرفته‌ای از قطارهای شناور مغناطیسی است، اما قطار ابرمغناطیسی (super-maglev) دستیابی به سرعت‌های بسیار بالاتر را امکان‌پذیر می‌کنند.
نخستین مسیر/ خط حلقوی (loop line) قطار ابررسانای مغناطیسی چین توسط محققان دانشگاه جیاوتانگ با موفقیت آزمایش شد.
این فناوری که توسط دکتر «دنگ ژیگانگ» سرپرست تیم تحقیقاتی این دانشگاه ابداع شده است، در مارس ۲۰۲۴ در نخستین آزمون حلقه مغناطیس ابررسانا در دمای بسیار بالا – بدون بسته بودن این محفظه لوله‌مانند – آزمایش شد.
اما در مرحله جدید تحقیقات، این خط حلقوی به شکل یک تونل کاملا بسته به قطر ۱۲ متر مورد آزمایش قرار گرفت که امکان حرکت سریعتر قطار را فراهم کرد.
با استفاده از یک لوله خلأ، محدودیت سرعت که ناشی از مقاومت اعمال شده توسط هوا بر قطار است، کاهش پیدا می‌کند.‌
چنین سیستم حمل‌و‌نقل خلأ (EET) امکان دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا – بالغ بر ۳۰۰۰ کیلومتر در ساعت – را در آینده فراهم کرده و کاربرد نظامی یا فضایی خواهد داشت.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.