قطبی: داربی تهران همیشه زیباست

۳۰م دیماه ،

IMG_1204.jpg

سایت فدراسیون بین‌المللی فوتبال در گزارشی از شهرآورد ۷۶ پایتخت ضمن مصاحبه با افشین قطبی به بررسی بزرگ‌ترین شهرآورد آسیا پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این گزارش دربارهٔ شهرآورد استقلال و پرسپولیس که تا کمتر از دو ساعت دیگر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، آمده است: “لیگ برتر فوتبال ایران به هفته‌ بیست‌وسوم خود می‌رسد. جایی که استقلال صدرنشین، میزبان تیم میانه جدولی پرسپولیس است. این بازی هفتادوششمین شهرآورد تهران است که همه چشم‌ها را در روز جمعه به خود معطوف کرده است.

در بین تمام بازی‌های حساس در آسیا استقلال و پرسپولیس همیشه بازی متفاوتی در این قاره محسوب می‌شود. هر دو تیم از برترین‌ تیم‌های فوتبال ایران می باشند که از وجود ۹۰ هزار تماشاگر در استادیوم آزادی برای بازی‌هایشان سود می‌برند و هر دو تیم به هواداران گسترده خود در پایتخت و خارج از آن افتخار می‌کنند.

از سال ۱۹۶۸ که سرآغاز شهرآورد استقلال و پرسپولیس بود، این بازی به سرعت به شهرآورد بزرگ ایران تبدیل شد و تمام مردم ایران حساسیت بالای این دیدار را درک کردند. بازیکنان بزرگ بسیاری نیز در این دیدار حضور داشتند؛ برای مثال علی پروین ۲۰ بار در برابر رقیب دیرینه خود به استقلال رفته است. حسین کلانی آقای گل جام ملت‌های ۱۹۷۲، علی دایی برترین گلزن رده ملی فوتبال جهان و کریم باقری، اسطوره‌ همیشگی فوتبال ایران با حضور خود در این دیدار اهمیت این بازی را بالا برده‌اند.

افشین قطبی، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس قبل از این شهرآورد در گفت و گو با پایگاه اینترنتی فیفا دربارهٔ بازی استقلال و پرسپولیس گفت: قرمز برابر آبی یکی از شهرآورد‌های تاریخی، رنگارنگ و هیجان‌آور در آسیا است. این شهرآورد معنا و مفهوم اجتماعی، فرهنگی و ورزشی بسیاری برای هواداران فوتبال نه تنها در ایران که در سراسر جهان دارد.

قطبی که آخرین بار پرسپولیس را در فصل ۲۰۰۸ – ۲۰۰۷ به قهرمانی در لیگ ایران رساند و اکنون هدایت شیمیزو اسپالس ژاپن را بر عهده دارد، ادامه می‌دهد: انتظار دارم بازیکنان دو تیم با انگیزه، هوش و روحیه بالا بازی کنند. در شهرآورد نکته حائز اهمیت سازماندهی مناسب، حفظ آرامش و تمرکز بالا است.

آمار و بازیکنان اصلی:

از لحاظ آمار، استقلال تاکنون ۲۴ و پرسپولیس ۱۸ شهرآورد را به سود خود به پایان برده و ۳۳ باز نیز دو تیم با تساوی به کار خود پایان داده‌اند. به همین خاطر استقلالی‌ها انگیزه بیشتری دارند و به کسب نتیجه‌ در این دیدار خوشبین‌تر می باشند. آنها در پنج بازی قبل بدون شکست بودند و تنها یک گل در پنج بازی اخیر خود دریافت کرده‌اند و اکنون در صدر جدول لیگ برتر ایران با یک امتیاز بالاتر از تراکتورسازی در صدر جدول قرار دارند. این تیم چهار امتیاز بالاتر از فولاد و پنج امتیاز بیشتر از سپاهان، مدافع عنوان قهرمانی دارد. البته سپاهان یک بازی کمتر را نسبت به استقلال در پرونده‌ خود دارد.

آرش برهانی، مهاجم استقلال نیز توانسته است با زدن ۹۰ گل بهترین گلزن تاریخ استقلال شود.

در آن سو پرسپولیس در چهار بازی اخیر خود به دو پیروزی و دو تساوی دست پیدا کرده است تا در بین هجده تیم در رده نهم جدول قرار داشته باشد. این در حالی است که در فصل قبل پرسپولیس در رده دوازدهم جدول قرار گرفت و فصل را با این عنوان به پایان رساند. بازیکنان پرسپولیس امیدوار می باشند تا روند رو به رشد بازی‌های اخیر خود را با پیروزی در این دیدار ادامه دهند.

انتظار می‌رود آرش برهانی و فرزاد حاتمی در ترکیب استقلال روز درخشانی برابر پرسپولیس داشته باشند و دروازه‌بان ملی‌پوش (سابق) این تیم مهدی رحمتی نیز از بازیکنان مهم استقلال در شهرآورد خواهد بود.

پرسپولیس نیز که آقای گل فصل قبل، کریم انصاری‌فرد را با ۲۱ گل زده برای سایپا امسال در ترکیب خود می‌بیند، امیدوار است که بتواند به کمک او به پیروزی برسد؛ اگر چه علی کریمی، هافبک با سابقه پرسپولیس در این دیدار غایب است، اما مهدی مهدوی‌کیا به این بازی می‌رسد و امیدوار است که در این بازی عملکرد خوبی داشته باشد.

وقتی از افشین قطبی دربارهٔ پیش‌بینی خود از نتیجه‌ بازی استقلال و پرسپولیس سوال شد، قطبی سری تکان داد و افزود: هر دو تیم بازیکنان با کیفیت و تجربه بالایی را برای تاثیرگذاری در این دیدار در اختیار دارند. بنابراین صرف نظر از این نتیجه‌ این بازی می‌تواند مثل همیشه زیبا از آب در آید.”

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.