قطر این بار به نجات ایتالیا می رود

۰۲م آذر ،

قطر چندی پیش از توافق با فرانسه برای بازسازی حومه های پاریس خبر داده بود. در واقع قطر تلاش می کند با شناسایی نقاط قوت و ضعف کشورها اقدام به سرمایه گذاری در بخش های مختلف کند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پولهای قطر این بار قرار است در ایتالیا سرمایه گذاری شود تا سومین اقتصاد منطقۀ یورو را از بحران اقتصادی نجات دهد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامۀ لوموند، طبق توافقنامه ای که میان قطر و ایتالیا به امضاء رسیده، قرار است شرکت سرمایه گذاری مشترکی با حضور ایتالیا و قطر تأسیس شود تا روند تولید محصولات ایتالیایی را تقویت کند. سرمایۀ این شرکت بالغ بر ۳۰۰ میلیون یورو است و به حساب دو شرکت “قطر هولدینگ” و همچنین “صندوق استراتژیک ایتالیا” واریز خواهد شد و طی چهار سال آینده ممکن است مبلغ آن به ۲ میلیارد یورو نیز افزایش پیدا کند.

قطر چندی پیش از توافق با فرانسه برای بازسازی حومه های پاریس خبر داده بود. در واقع قطر تلاش می کند با شناسایی نقاط قوت و ضعف کشورها اقدام به سرمایه گذاری در بخش های مختلف کند. به طور مثالً در ایتالیا دلارهای نفتی و گازی این کشور قرار است در بخش لوازم لوکس، مبلمان و مواد غذایی و توریسم سرمایه گذاری شود.

گسترش سرمایه گذاری میان دو کشور می تواند فرصت های تازهی برای بسیاری از برندهای معروف ایتالیایی باشد که قصد ورود به بورس را دارند، از جمله ورساچی، گابانا، جیورجیو آرمنی و ارمنجیلدو زگنا است. این در حالی است که در ماه ژوئیه صندوق سرمایه گذاری میهولا-متعلق به خانوادۀ سلطنتی قطر- چندی پیش سرمایۀ یکی از برندهای معروف ایتالیایی به نام “گروه والنتینو” را خریداری کرده بود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از فیگارو، قطر پیشتر دو هتل بزرگ باگلوینی در فلورانس و گالیا در میلان را خریداری کرده بود. قطر در بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان به سرمایه گذاری های میلیاردی اقدام کرده است. گفتنی است این کشور کوچک همچنین برای ۱۰ سال آینده مبلغ ۱۲۵ میلیارد دلار برای تنوع بخشیدن به فعالیت های اقتصادی خارج از حوزۀ نفت و گاز اختصاص داده است. شرکت ایتالیایی ایمپرجیلو، یکی از شرکتهای بزرگ وابسته به بی تی پی(شرکت دولتی) به تازگی قرارداد ۱۳۰ میلیون دلاری را برای پروژۀ “آب باران” با قطر به امضاء رسانده است.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.