قطر خواهان سوریه دموکراتیک نیست/ایران اجازه تحقق طرح قطر را نمی دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه روسیا الیوم ، میشل کیلو گفت : اخضر الابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه پا در بحران بسیار دشواری نهاده است که عوامل مختلفی در آن دخیل هستند.

وی افزود: الابراهیمی عصای سحر آمیز ندارد تا بتواند به سرعت بحران سوریه را حل و فصل کند.

معارض سوری ضمن تاکید بر ضرورت اصلاحات جدی و فراگیر در سوریه گفت: بشار اسد اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرده که آماده ارائه بسته جدیدی از اصلاحات است که این نشانگر ناکافی بودن اصلاحات قبلی است.

کیلو ضمن تاکید بر ضرورت آزادی بازداشت شدگان و اجازه به مهاجران برای بازگشت به منازلشان افزود: شورای امنیت و کشورهای بزرگ از جمله روسیه باید برای حل مشکل سوریه خط قرمز قرار دهند و اجازه تعدی از آن را به کسی ندهند.

این معارض سوری ضمن انتقاد شدید از نقش قطری ها در سوریه گفت : کسی نمی داند که قطریها در سوریه به دنبال جستجوی چه چیزی هستند اما به طور حتم آنها خواستار سوریه دموکراتیک نیستند.

وی با اشاره به طرح نخست وزیر قطر برای ایجاد منطقه ممنوعه پروازی در سوریه بیان کرد: چه کسی این منطقه را ایجاد می کند؟ ناتو و آمریکا چنین آمادگی ندارند و ترکیه نیز توان آن را ندارد و اگر هم بخواهد ایران اجازه این کار را به آن نمی دهد و این طرحها فقط درحد حرف باقی می ماند.

کیلو گفت : راهکار بحران سوریه در دست خود سوریهاست نه دیگر کشورها.

شایان ذکر است که حمد بن جاسم آل ثانی طرح جایگزینی که شامل ایجاد منطقه پرواز ممنوعه در سوریه برای به زعم خود، کمک بشردوستانه به آوارگان سوری ارائه کرده بود.

خبر دیگر اینکه عوض ابراهیم یکی از لبنانی های ربوده شده در سوریه امروز پس از آزادی اعلام کرد: حال بقیه ربوده شدگان لبنانی خوب است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.