قطر: روابط بدی با حزب‌الله لبنان نداریم

نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر ضمن بعید دانستن دخالت گروه یا گروه‌هایی در تولید و انتشار فیلم موهن به پیامبر (ص) اعلام کرد که روابط کشورش با حزب‌الله لبنان خوب است.

به گزارش ایسنا، شیخ حمد بن جاسم آل خلیفه، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر در گفت‌وگو با روزنامه الرای‌ العام کویت ضمن محکوم کردن انتشار فیلم موهن به پیامبر اکرم (ص) در این خصوص گفت: دست داشتن آمریکا در فیلم مذکور سودی برایش ندارد که در آن دخالت داشته باشد لذا بعید است که گروه یا گروه‌هایی در پس پرده این فتنه بزرگ باشند.

حمد بن جاسم همچنین در خصوص بحران سوریه گفت: بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه خود را متفاوت از دیگران می‌داند گویا معتقد است چیزی در کشورهای دیگر رخ داده از دویست یا سیصد سال پیش اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: اسد راهی ندارد جز اینکه با اتخاذ تصمیمی شجاعانه قدرت را واگذار کند مشروط به اینکه هیچ یک از دو طرف از یکدیگر انتقام‌جویی نکنند.

بن جاسم در پاسخ به سوالی درباره ماموریت اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه گفت: ما کاملا به الابراهیمی اطمینان داریم اما به طرف دیگر اطمینان نداریم و می‌ترسیم از این عملیات استفاده نادرست شود و به جای حل بحران سوری به بیشتر شدن کشتارها بینجامد. با این حال امیدواریم هر چه سریعتر راهکاری برای حل بحران سوریه پیدا شود.

وزیر امور خارجه قطر اخبار منتشر شده درباره عدم استقبال قطر از استخدام لبنانی‌های شیعه به خاطر مواضع موافق‌شان با حزب الله لبنان را رد کرد و گفت: ما رابطه بدی با حزب‌ الله نداریم و تنها در برخی دیدگاه‌هایمان اختلاف وجود دارد اما دیدگاه‌های ما واضح است. روابط رسمی ما با دولت لبنان است نه هیچ حزب دیگری و ما برای کمک به ملت لبنان تلاش می‌کنیم نه هیچ حزب یا گروهی.

نخست‌وزیر قطر درباره خبر حمایت مالی کشورش از اخوان المسلمین این کشور گفت: انتشار اخبار این چنینی کذب محض است.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.