قطعات زیرزمینی خودرو مشمول استاندارد است

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

قطعات زیرزمینی خودرو مشمول استاندارد است

ممتازنیوز: مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: ساخت برخی از قطعات زیرزمینی خودرو مشمول استاندارد است.

به گزارش ممتازنیوز، فریدون بلغاری، مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: امسال تعدادی از قطعات خودرو از جمله ترموستات‌ها، رینگ، پیستون و فیلترهای کاهنده آلودگی به عنوان استانداردهای اجباری اعلام می‌شوند.
بلغاری خاطر نشان کرد: عمده‌ترین نگرانی خریداران خودرو در زمینه قطعات، عمر کم قطعات خودرو است. این عمر کم قطعات، تعداد دفعات مراجعه به تعمیرگاه را افزایش و رضایت مشتریان را کاهش می‌دهد.
وی افزود: کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری است ضوابطی دارد و تحت کنترل سازمان استاندارد است البته بخشی از محصولات زیرزمینی و تولیدات خانگی قطعات خودرو نیز تحت کنترل استاندارد است زیرا دارای مسوولیت حقوقی است و از سوی شرکت‌های تولید کننده خودرو به سازمان استاندارد معرفی شده‌اند و از این طریق به افزایش تولید به صورت زیر پله ای و زیر زمینی می پردازند که این موضوع نیز خارج از کنترل استاندارد نیست.
به گزارش ایلنا، بلغاری تصریح کرد: مطمئنا در صورتی که قطعه‌ای مشمول استاندارد باشد موضوع کیفیت در آن رعایت می‌شود.
وی گفت: در مقطعی سازمان استاندارد از ورود کالاهای چینی بی کیفیت به کشور جلوگیری کرد و با ارسال بخش نامه‌ای به گمرکات از ورود کالاهای بی کیفیت چینی که با برند ایرانی وارد می شوند، خودداری شد.
این مسئول سازمان استاندارد تاکید کرد: خودرو سازان نیز باید در تامین قطعات دقت کافی داشته باشند و موضوع کیفیت را در این زنجیره به هم پیوسته رعایت کنند.
وی در خاتمه گفت: بر اساس ابلاغیه و مصوبه سازمان ملی استاندارد مبنی بر استاندارد سازی قطعات خودرو، برخی از قطعات مشمول استانداردهای اجباری هستند و برخی دیگر در بازه زمانی مشخص و طی کردن مراحلی مشمول این استاندارد می‌شوند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.