قطعات محلی گنجینه ما می باشند/ جشنواره رنگ موسیقی با قطعات محلی پایان می‌یابد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

کیوان ساکت در نشست خبری جشنواره رنگ موسیقی/

کیوان ساکت گفت: در کنسرتی که قرار است پنج شنبه ۲۲ خرداد در اختتامیه جشنواره رنگ موسیقی برگزار شود قطعات محلی اجرا می‌کنیم زیرا قطعات محلی گنجینه ما می باشند و این گنجینه‌ها در سینه اساتید محلی ما است.

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، نشست خبری کنسرت کیوان ساکت که قرار است در اختتامیه جشنواره رنگ موسیقی برگزار شود، صبح امروز با حضور کیوان ساکت، سید علی میر محمدی (مدیر برگزاری)، فاطمه فروزان (مدیر روابط عمومی بانک اقتصاد نوین) و اهالی رسانه در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این نشست سید علی میر محمدی گفت: اولین جشنواره رنگ موسیقی از دیشب کار خود را آغاز کرده است و قرار است مخاطبین را با برنامه‌های تخصصی موسیقی در رنگ‌های مختلف رو به رو کنیم. دیشب در اولین شب برگزاری این جشنواره علی قمصری به صحنه رفت و قرار است امشب گروه آوازی تهران به اجرای برنامه بپردازد. همچنین دوشنبه کنسرت ارکستر بزرگ سازهای بادی تهران، سه شنبه کنسرت دف و نی بیژن کامکار و پنج شنبه در اختتامیه این جشنواره کنسرت ارکستر بزرگ کیوان ساکت برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست کیوان ساکت افزود: لازم می‌دانم از مدیر برگزاری این جشنواره تشکر و قدردانی کنم و این دومین بار است که من با سید علی میر محمدی همکاری می‌کنم. کیفیت هنری مهم ترین مسئله است و برگزاری جشنواره‌های مختلف با استفاده از چهره‌های موسیقی و ارکسترهای بزرگ ضروری است در نتیجه برخورد هنری میرمحمدی سبب شد تا دوباره با هم همکاری کنیم.

ساکت در ادامه خاطرنشان کرد: اجرای ما خاص است و قرار است به همراه ارکستر و سه خواننده به صحنه رویم و شاید هرکسی جای من بود با ارکستر کوچک تر این کنسرت را برگزار می‌کرد ولی علاقه من به ارکستر بزرگ سبب شد تا دوباره با یک ارکستر قوی به اجرای برنامه بپردازیم.

این نوازنده تاکید کرد: یادم می‌آید یک روز با استاد دهلوی به تالار وحدت آمدیم و من گلی را دیدم و گفتم استاد این گل واقعا زیباست و این استاد گرامی به من گفت وقتی یک گل زیباست تصور کن چندین گل در کنار هم باشند در نتیجه زیبایی صد برابر می‌شود به همین سبب همیشه دوست دارم با ارکستر بزرگ به صحنه روم.

کیوان ساکت دربارهٔ قطعاتی که قرار است در این کنسرت اجرا شود، افزود: این کنسرت شامل دو بخش است که در هر بخش دو قطعه فانتزی که شامل یک قطعه کلاسیک_ایرانی و یک قطعه ایرانی است را اجرا می‌کنیم، همچنین قطعاتی که مخاطبان با آن خاطره دارند را به همراه اعضای ارکستر اجرا می‌کنیم.

ساکت در ادامه گفت: همچنین قطعاتی از ساخته‌های خودم برای مخاطبان اجرا می‌کنیم که در این کنسرت به همراه ۱۶ نفر گروه کر، پیشکسوتان ارکستر ملی و سمفونیک از جمله سیاوش ظهیرالدینی، کریم قربانی، فرشید حفظی پور، بهنام ابوالقاسم و…. به اجرای برنامه می‌پردازیم. همچنین در این اجرا از سازهای تار، تارباس، نی، کمانچه، دف، تنبک، ساز یسنای استفاده می‌شود.

این نوازنده تار در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: در این کنسرت قطعات محلی اجرا می‌شود زیرا قطعات محلی گنجینه ما می باشند که این گنجینه در سینه اساتید محلی ما است.

سپس فاطمه فروزان (مدیر روابط عمومی بانک اقتصاد نوین) گفت: بسیار خوشحالیم که حامی موسیقی هستیم و همیشه دوست داریم از بخش‌های خصوصی حمایت کنیم. موسیقی جدی بخشی از سلیقه مردم است و ما هم دوست داریم از این نوع موسیقی حمایت کنیم. موسیقی قابل اهمیت است و ما هم تمام تلاش خود را می‌کنیم که فرهنگ را با اقتصاد ادغام کنیم.

گفتنی است، اولین دوره جشنواره رنگ موسیقی نیمه دوم خرداد ماه امسال به مدت ۵ شب در تالار وحدت برگزار می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته فردا یکشنبه ۱۸ خرداد “گروه آوازی تهران” (وکاپلا) به سرپرستی میلاد عمرانلو و خوانندگی وحید تاج، دوشنبه ۱۹ خرداد “ارکستر سازهای بادی تهران” به سرپرستی سینا ذکایی، سه‌شنبه ۲۰ خرداد گروه “دف و نی” به سرپرستی و خوانندگی بیژن کامکار، پنجشنبه ۲۲ خرداد “ارکستر بزرگ کیوان ساکت” به خوانندگی وحید تاج، مجتبی عسگری، محمود صالحی، شاهو حسینی و رضا فلاحی کیاسرایی میزبان علاقه مندان موسیقی خواهند بود.

پایان پیا/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.