قطعه سازان در انتظار تامین مالی صنعت خودرو و دریافت مطالبات عقب مانده

یک فعال صنعت قطعه سازی گفت: قطعه سازان به دلیل عدم دریافت به موقع مطالبات خود از جانب خودروسازان با مشکلات مالی متعددی روبرو هستند.

محی الدین فاطمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این‌که بحران فعلی از صنعت قطعه آغاز و به صنعت خودرو کشیده شده است، تصریح کرد: به دنبال بحران نقدینگی شکل گرفته در ماه‌های اخیر، تاکنون حدود ۳۰ درصد قطعه‌سازان تعدیل نیرو داشته و برخی واحدهای قطعه‌سازی نیز به طور کامل تعطیل شده‌اند.

وی ادامه داد: در این وضعیت بحران رو به گسترش بوده و به شرایط غیرقابل بازگشت نزدیک می‌شود، مگر آن که به سرعت در راستای پرداخت تسهیلات مصوب صنعت خودرو و تامین نقدینگی مورد نیاز اقدام شود.

این فعال صنعتی افزود: تاکنون با وجود آ‌نکه چندین  روز از تصویب  پرداخت تسهیلات هزار  میلیارد تومانی صنعت خودرو در کارگروه حمایت از تولید گذشته ، تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده است.

فاطمی با بیان این‌که در صورتی که این تسهیلات ظرف روزهای آینده پرداخت نشود، تخصیص آن در آینده نیز دیگر مثمر ثمر نخواهد بود، تصریح کرد: در آن صورت اولین تبعات این وضعیت، بیکاری حدود ۷۰۰ هزار نفر پرسنل شاغل در صنعت خودرو و قطعه کشور خواهد بودو علاوه بر آن به دلیل قطع عرضه، قیمت خودرو در بازار نیز افزایش یافته و مصرف‌کنندگان  متضرر خواهند شد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.